منابع رسانه‌ای گزارش کردند همزمان با وخامت اوضاع در غرب آسیا ، تفنگداران دریایی آمریکا زودتر از موعد مقرر رزمایش برنامه ریزی شده با کویت را رها کردند.

ناو

به گزارش همشهری آنلاین، منابع رسانه‌ای روز شنبه گزارش دادند که همزمان با وخامت اوضاع در غرب آسیا و تشدید تنش حماس با رژیم صهیونیستی، تفنگداران دریایی آمریکا زودتر از موعد مقرر رزمایش برنامه ریزی شده با کویت را رها کردند.

به گزارش منابع خبری، «آنجلیکا وایت» سخنگوی نظامیان آمریکا در کویت اظهار داشت که تفنگداران دریایی آمریکا در کویت نیستند.

وایت گفت: «تفنگداران دریایی و ملوانان دستور دریافت کردند تا ۴۸ ساعت پس از پیاده شدن در کویت به کشتی‌های خود بازگردند تا برای انجام ماموریت بیشتر آماده شوند.»

به گفته این سخنگوی ارتش آمریکا، این تفنگداران اکنون نزدیک بحرین هستند.

وایت با اشاره به نگرانی‌های امنیتی عملیاتی، از مشخص کردن مسیر بعدی کشتی‌های حامل تفنگداران آمریکا خودداری کرد. وایت گفت:«به عنوان یک نیروی واکنش به بحران، آماده هستیم.»

در بحبوحه تنش‌ بین فلسطین و رژیم صهیونیستی، کاخ سفید  اعلام کرد که دومین ناو هواپیمابر آمریکا برای استقرار از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده عازم مدیترانه می‌شود. 

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد ناو هواپیمابر «یواس‌اس دوایت دی آیزنهاور» و گروه ضربت آن قرار است در هفته آینده مستقر شود و در مسیر خود به سمت دریای مدیترانه از اقیانوس اطلس عبور خواهد کرد.  در حال حاضر استقرار این ناو در مدیترانه شرقی جایی که آمریکا ناو هواپیمابر «یواس‌اس جرالد آر فورد» را برای «نمایش بازدارندگی» در حمایت از صهیونیست‌ها مستقر کرده، برنامه‌ریزی نشده است. کربی گفت ناو آیزنهاور در صورت نیاز در شرق مدیترانه در دسترس خواهد بود اما افزود تصمیمی گرفته نشده است. 

جنبش مقاومت حماس از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیست را آغاز کرده که تاکنون منجر به هلاکت دست‌کم 1500 صهیونیست و زخمی شدن 3800 نفر دیگر شده است. 

کد خبر 797190
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha