با هدف تردد شهروندان، پل شناور عنافچه شهرستان باوی از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران نصب و راه اندازی شد.

پل شناور

به گزارش همشهری آنلاین، ارشد آجا و فرمانده قرارگاه نزاجا در منطقه جنوب غرب کشور پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم آغاز بهره برداری از این پل شناور گفت: با هدف خدمت رسانی و تردد آسان شهروندان با تلاش گروه ۴۲۲ مهندسی رزمی ارتش یک دستگاه پل شناور در منطقه عنافچه شهرستان باوی راه اندازی شد.

امیر سرتیپ حمزه بیدادی افزود: درگذشته نیز این پل شناور در این منطقه نصب بود که به علت مرمت جمع آوری و در مدت کوتاهی پس از تعمیرات مجدداً امروز نصب و راه اندازی شد.

وی ادامه داد: ما با تمام توان در خدمت شهروندان هستیم و تمامی تلاش ما در محموعه ارتش کمک به مردم است.

سرپرست فرمانداری شهرستان باوی نیز گفت: یکی از مطالبات مردم در دهستان عنافچه راه اندازی پل ثابت می‌باشد که این طرح با پیشرفت ۵۰ درصدی و با اختصاص اعتبارات از سفر ریاست جمهوری در حال ساخت می‌باشد.

سید محسن البرزی افزود: پیش بینی می‌شود پل ثابت دهستان عنافچه تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

در همین زمینه بخوانید:

دستور ویژه فرمانده زمینی ارتش برای ساخت فوری یک پل شناور

البرزی با بیان اینکه از جانب دولت هیچ کاستی وجود نداشته است، تصریح کرد: پل ثابت هیچ اعتباری نداشته و رئیس جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داد همچنین امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پول در نظر گرفته شد که سبب شد تا برای ساخت پل ثابت مشکل اعتباری وجود نداشته باشد اکنون نیز کار با سرعت در حال انجام است.

وی اظهار کرد: پل ثابت در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار در حال انجام است که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به صورت کامل آماده خواهد شد بر همین اساس پل شناور را تنها برای حدود هفت ماه نیاز داریم.

مردم دهستان عنافچه از توابع شهرستان باوی سال‌ها است که در انتظار پل برای تردد به شهر ملاثانی به منظور انجام امورات روزمره زندگی خود هستند. دهستان عنافچه به صورت یک جزیره در محاصره رودخانه کارون است از این رو مردم منطقه برای تردد به شهر ملاثانی باید به ناچار از عرض این رودخانه عبور کنند.

کد خبر 797066
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha