معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اطلس کامل نیازهای فرهنگی ورزشی تهران را تهیه خواهد کرد تا در طرح تفصیلی جدید شهر تهران این نیازها گنجانده شود.

باشگاه انقلاب

به گزارش همشهری؛ محمدامین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در حاشیه آئین بهره برداری از پروژه‌های منطقه ۲۱، اظهار کرد: امروز در قالب هفتاد و ششمین پویش امید و افتخار که به بهره برداری از پروژه‌های منطقه ۲۱ اختصاص پیدا کرده است در راستای تحقق تحول نرم افزاری شهر تهران شاهد افتتاح شش مجموعه ورزشی بازسازی شده در منطقه ۲۱ هستیم. همچنین دو مجموعه ورزشی نیز به تازگی احداث شده که امروز به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: مجموعه سرای محله نیز در یکی از محلات منطقه ۲۱ امروز به بهره برداری رسید. همچنین این منطقه در پویش «قهرمان شهر» نیز جایگاه خوبی پیدا کرده که امیدواریم در نتایج نیز رتبه خوبی را کسب کند.

توکلی زاده در پاسخ به سوالی در خصوص تعرفه مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران گفت: همه تعرفه‌ها در همه حوزه‌ها تابع مصوبات شورای شهر تهران است و همه موظف هستیم به گونه‌ای نظارت کنیم که اجرای مصوبات شورای شهر تهران به صورت کامل محقق شود. در حال حاضر تعرفه‌هایی که برای مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران اخذ می‌شود حتی نسبت به تعرفه‌های دولتی نیز پایین‌تر است و خوشبختانه خدمات خوبی با قیمت‌های مناسبی به شهروندان ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص تشکیل هلدینگ گردشگری در شهرداری تهران نیز گفت: برای رسیدن به سازمان گردشگری که مصوبه شورای شهر تهران است با برگزاری جلسات مختلف، تدبیری از سوی شهردار تهران صورت گرفت که با توجه به گستردگی زیرساخت‌های گردشگری در تهران شامل بوستان‌ها، محیط‌های طبیعت گردی، موزه‌ها و ... ، ساماندهی توسط یک سازمان بالادستی انجام می‌گیرد.

توکلی زاده ادامه داد: ظرف سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری تهران رخ داده اما منسجم نبوده، لذا شهردار تهران دستور دادند شورای سیاستگذاری شکل بگیرد که مقدمات ایجاد هلدینگ گردشگری را دنبال کند و شرکت‌های مجموعه شهرداری تهران که در اساسنامه آنها موضوع گردشگری وجود دارد و یا زیرساخت‌هایی در این حوزه دارند عضو این هلدینگ خواهند شد و تحت یک نظام واحد وارد این حوزه خواهند شد.

وی تاکید کرد: هیچ اتفاق ادغامی و ساختاری جدید روی نخواهد داد و از مجموعه‌های موجود استفاده خواهد شد. همه مجموعه‌ها عضو این هلدینگ می‌شوند و سیاست‌گذاری در آن انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اطلس کامل نیازهای فرهنگی ورزشی تهران را تهیه خواهد کرد تا در طرح تفصیلی جدید شهر تهران این نیازها گنجانده شود و سهم این موضوع در طرح تفصیلی تثبیت شود. در سال آینده نیز برای رفع این نیازها در بودجه پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.وی با اشاره به فعالیت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار است اطلس نیازهای فرهنگی و گردشگری شهر تهران را تهیه کند که  به عنوان مثال در طرح تفصیلی جدید  ۱۰ دهکده ورزشی جدید راه اندازی شود.

کد خبر 797022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha