چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث: قاچاقچیان مواد مخدر که تصور می‌کردند محموله گمشده آنها را نگهبان یک دامداری و دوستانش به سرقت برده‌اند، نقشه ربودن آنها را طراحی کردند.

اعضای این باند بعد از زندانی کردن فرد ربوده شده در یک چاه، تصور می‌کردند به‌زودی به محموله گم شده دست پیدا خواهند کرد، اما عملیات پلیس نقشه آنها را ناکام گذاشت.

شامگاه 22 فروردین امسال نگهبان یک دامداری در استان قزوین با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدن 2 نفر از دوستانش توسط اعضای یک باند قاچاق مواد‌مخدر خبر داد.  این مرد به ماموران گفت: با دوستانم در دامداری بودیم که ناگهان چند خودروی سواری وارد محوطه دامداری شدند.

بعد از توقف خودروها بیش از 10 مرد از آنها پیاده شدند و بدون گفتن کلمه‌ای ما را به باد کتک گرفتند.  اولش فکر می‌کردم که آنها قصد سرقت دام‌ها را دارند ولی بعد از اینکه حسابی ما را کتک زدند، مردی که به‌نظر می‌رسید سردسته آنها باشد، شروع کرد به حرف زدن. او مدام از ما می‌پرسید که محموله مواد مخدرش کجاست و آن را کجا مخفی کرده‌ایم. آنجا بود که متوجه شدم این افراد قاچاقچی مواد‌مخدر هستند و تصور می‌کنند محموله‌ای را که مدعی بودند در نزدیکی دامداری مخفی کرده‌اند، من و دوستانم به سرقت برده‌‌ایم و حالا هم برای پس گرفتن آن به دامداری آمده‌اند.

به همین خاطر به آنها گفتم که ما از ماجرای مواد خبر نداریم و افرادی که همراه من هستند، به‌عنوان میهمان به دامداری آمده‌اند، اما آنها که دست بردار نبودند، 2 نفر از دوستانم را با خود بردند و گفتند اگر مواد یا پول آن را نپردازیم این 2 نفر را خواهند کشت.

شروع تحقیقات

بعد از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیس آگاهی استان قزوین، برای دستگیری آدم‌ربایان و آزادی مردان ربوده شده آغاز شد.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که آدم‌ربایان بعد از ربودن گروگان‌های خود، آنها را به محل نامعلومی منتقل کرده و از طریق تماس‌های تهدید آمیز سعی دارند نگهبان دامداری و دیگر دوستانش را مجبور به پرداخت پول مورد نظرشان کنند.

آزادی نخستین گروگان

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، مردان آدم‌ربا یکی از گروگان‌ها را آزاد کردند تا وی بتواند مبلغ درخواستی آنها را تهیه کند. با آزادی این مرد، نخستین سرنخ‌ها در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و آنها در تحقیق از گروگان رها شده دریافتند که آدم‌ربایان، گروگان دیگر را در چاهی در یک روستا  زندانی کرده‌اند.

با این اطلاعات، تیم‌های عملیاتی پلیس به شناسایی مخفیگاه باند گروگانگیری پرداختند و با اطلاعات به دست آمده از گروگان رها شده موفق شدند این محل را شناسایی کنند. به این ترتیب اکیپ‌های ویژه پلیس عازم این محل شدند و در یک عملیات ضربتی موفق شدند 4 عضو این باند را دستگیر کنند.

سرهنگ محمدی- رئیس پلیس آگاهی استان قزوین- با بیان این خبر گفت: با انتقال متهمان به اداره آگاهی، آنها به ربودن مردان جوان اعتراف کردند و ماموران را به نزدیکی چاهی بردند که گروگان خود را در آنجا مخفی کرده بودند.

وقتی ماموران قصد نجات این مرد را  از داخل چاه داشتند متوجه شدند او ساعتی قبل از حضور پلیس در محل، توانسته از داخل چاه خارج شده و خود را نجات دهد.  وی ادامه داد: با مشخص شدن این موضوع، از آنجا که دیگر خطری جان گروگان را تهدید نمی‌کرد عملیات پلیس برای دستگیری اعضای دیگر باند ادامه یافت و کارآگاهان در عملیات‌های جداگانه این افراد را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اعتراف متهمان به گروگانگیری افزود: هم‌اکنون پرونده این گروگانگیری در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته و تحقیقات قضایی ادامه دارد.

کد خبر 79688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز