دبیرکل اتحادیه عرب امروز جمعه در پیامی فوری به دبیرکل سازمان ملل، از این سازمان خواست با استفاده از قدرت سیاسی خود، از وقوع جنایت جنگی دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و انتقال ساکنان شمال نوار غزه به جنوب آن ممانعت کند.

اتحادیه عرب

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از سایت خبری «کتابت»، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این پیام خود به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، این جنایت جدید فراتر از حد معقول است و علاوه بر نقض آشکار و آشکار ماده ۴۹ کنوانسیون چهارم ژنو که قدرت اشغالگر را از انتقال اجباری یا اخراج جمعیت تحت اشغال خود منع می‌کند، ساکنان نوار غزه را متحمل درد و رنج زیادی خواهد کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، کاری که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد یک عملیات نظامی برنامه ریزی شده برای ریشه کن کردن سازمان‌های مسئول حملات علیه آن نیست، بلکه یک اقدام انتقام جویانه وحشیانه با استفاده از نیروی نظامی برای مجازات غیرنظامیان و مردم بی دفاع در نوار غزه است که کورکورانه و بدون هیچ معیاری آنها را هدف قرار می‌دهد.

وی در پایان پیام خود از گوترش و اعضای شورای امنیت خواست، این تلاش جنون آمیز رژیم صهیونیستی را درباره انتقال ساکنان نوار غزه قاطعانه محکوم کنند و برای توقف آن مجدانه تلاش کنند. ابوالغیط تاکید کرد، اجازه دادن به انجام این سیاست دیوانه‌وار برای همیشه مایه شرمساری جامعه بین‌المللی خواهد بود و این وضعیت مستلزم تبعیت از قطب نمای اخلاقی صحیح است.

کد خبر 796670
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha