بارش باران و کاهش دمای هوا در استان‌های شمالی ادامه دارد. به گزارش همشهری، صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی باعث شد تا تیم مدیریت بحران استان‌های شمالی در حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

سیل

در استان گلستان بارش چند ساعته باران روز پنجشنبه (20 مهر) باعث بسته شدن 4 ساعته برخی از راه های روستایی شد. آن‌طور که مدیریت بحران گلستان توضیح داده است بارندگی در شهرستان‌های شرق استان بیشتر بود به طوری که در کلاله 60 میلی‌متر باران بارید و باعث بسته‌شدن برخی از راه‌های روستایی شد.

همچنین در اثر بارش شدید باران رودخانه فصلی منطقه اقچی طغیان کرد، راه 5 روستای اقچی کوچک و بزرگ، گچی سو بالا و پایین و آی تمر مسدود شد که نیروهای خدمات‌رسان با فروکش آب و افزایش ضریب ایمنی توانستند راه‌های دسترسی روستاها را فعال و مسیرها را مرمت کنند.

بارندگی‌های اخیر در گلستان و طغیان رودخانه‌ها باعث آسیب به پل‌های ارتباطی از جمله پل جاده کلاله به زیارتگاه خالدنبی(ع) شده بود و مرمت آن‌ها در دست انجام است.

یک معدن، عامل سیل در مازندران

اداره هواشناسی مازندران هم  از نفوذ سامانه بارشی از جنوب رشته کوه البرز خبر داده که با بارش باران و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر، وزش باد شدید و کاهش دما همراه است.

بارندگی شدید پنجشنبه (20مهر) در غرب مازندران نیز سبب جاری شدن سیلاب و انسداد خودروها در محور رویان - گلندرود - بلده از توابع شهرستان نور شد. رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور گفت: «به علت فعالیت یک واحد معدنی در ضلع شرقی این مسیر ارتباطی و بارندگی شدید حجم سنگینی از مصالح کوهی، گل و لای را به همراه خود به پایین دست آورد و سبب انسداد یک ساعته این راه ارتباطی شد و نیروهای راهداری مسیر را باز کردند.»

سید رضا سجادی افزود: «۲۵۰ متر از طول مسیر به علت فعالیت این واحد معدنی دچار آسیب شده و در هر بارندگی شدید سیلاب جاری می‌شود. لازم است از روند فعالیت این معدن جلوگیری شود.»

به علت گردشگر پذیر بودن منطقه، روزانه هزاران خودرو که مقصد سفرشان بخش بلده و کجور است از این محور تردد دارند.

مسدود شدن راه‌های روستایی در گیلان

بارندگی سیل‌آسا در گیلان هم باعث ریزش سنگ‌های یک تنی در لونک سیاهکل شد و هر چند رانش‌های صورت گرفته در نقاط مختلف گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن پاکسازی شد و هیچ آسیب جانی نداشت، اما مدیرکل بحران استانداری گیلان از مردم خواست تا از تردد در محورهای خطر آفرین به‌ویژه در مناطق کوهستانی خودداری کنند.

امیر مرادی گفت: «۵ منطقه گیلان دچار رانش و ریزش سنگ‌ریزه شده بود که عملیات پاکسازی در آن انجام شده است. پل‌های آب نما در برخی نقاط گیلان از جمله فومن، رودسر و املش زیر آب رفته و تردد در این محورها خطرآفرین است.»

بارش ۲۰۰ میلی‌متری باران در رضوانشهر و ۱۷۰ میلی‌متری در چابکسر هم گزارش و معابر آستارا نیز دچار آب‌گرفتگی شده‌است، بارش شدید باران همچنین هم باعث بالا آمدن آب رودخانه چلوند در بخش لوندویل آستارا و همچنین مسدوئد شدن راه ارتباطی 5 روستا در شهرستان فومن و برخی معابر در برخی از نقاط شهر رشت شده است.

کد خبر 796669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    مسئولین رو چه حسابی مجوز معدن در جنگلهای شمال رو میدهند نکنه قصدشون تخریب تنها منطقه سبز کشور هست!