چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت: اندکی پس از آغاز حملات حماس به اسرائیل و تهاجم تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به نوار غزه، آمریکا با هدف پشتیبانی از متحد خود، کمک‌های نظامی گسترده‌ای را به منطقه اعزام کرده‌است.

کشتی آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین، این پایگاه خبری آمریکایی افزود: در پی حمله حماس به اسرائیل، آمریکا ارسال مهمات، ناو هواپیمابر و هواپیماهای جنگی به اسرائیل را آغاز کرده است.

علاوه بر این، ناو هواپیمابر «یواس‌اس‌جرالدآرفورد» به عنوان جدیدترین و پیشرفته ترین ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه اعزام شده است.

گفته می شود علاوه بر مهمات ذکر شده، اسرائیل برای سامانه دفاعی گنبدآهنین هم به سلاح نیاز دارد.

براساس گزارش ها، آمریکا سالانه سه میلیارد دلار به اسرائیل به عنوان متحد منطقه ای خود کمک ارائه می دهد و حالا علاوه بر این قرار است کمک های نظامی بیشتری را نیز به سمت آن سرازیر کند.

گفته می شود ناو هواپیمابر یواس‌اس‌جرالدآرفورد به عنوان گرانبهاترین ناو جهان برای نشان دادن حمایت واشنگتن از اسرائیل به منطقه فرستاده شده است.

کشتی جنگی «یواس‌اس‌نرماندی» با قابلیت حمله به اهداف زمینی یا دفاع در برابر هواپیما و موشک های وارده از دیگر کمک های ارسالی واشنگتن بشمار می رود.

ناوشکن «یواس‌اس‌توماس هادنر» که دارای قابلیت های تهاجمی و دفاعی است و می تواند مستقل یا به عنوان بخشی از یک نیروی ضربتی بزرگتر عمل کند، به سوی خاورمیانه فرستاده شده است.

کشتی جنگی «یواس‌اس‌رامیج» با قابلیت های تهاجمی و دفاعی در میان دیگر کشتی های جنگی اعزامی است.

«یواس‌اس کارنی» نیز یکی دیگر از ناوشکن‌های کلاس «آرلی برک» است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ به آب انداخته شد. این کشتی از آن زمان در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۶ ارتقا یافته و قابلیت پرتاب موشک را هم پیدا کرده است.

«یواس‌اس روزولت» چهارمین ناوشکن موشک های هدایت شونده کلاس «آرلی برک» از دیگر ناوهای جنگی اعزامی به منطقه مطرح شده است.

علاوه بر این آمریکا چندین عملیات نیروی هوایی خود در منطقه از جمله پرواز جت های جنگنده اف-۳۵ را در منطقه افزایش داده است.

این پایگاه خبری آمریکایی پیش از این نیز در گزارشی اعلام کرده بود که نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ جنگنده اف-۳۵ به منطقه اعزام می شوند که وظیفه جلوگیری از گسترش جنگ و تهاجم احتمالی دیگر قدرت‌های منطقه را برعهده دارند.

جنگنده های اف-۱۵ نیز در میان بسته نظامی ارسالی آمریکا به اسرائیل دیده می شوند. این جنگنده های تاکتیکی، سبک و بسیار قابل مانور بوده که برای برتری نیروی هوایی طراحی شده اند.

اف-۱۶ نیز هواپیمای جنگی دیگر ارسالی به منطقه، نوعی هواپیمای همه کاره و سبک است که برای استفاده در حملات دریایی و اهداف زمینی مانند تانک ها و سایر وسایل نقلیه زرهی طراحی شده است.

در این میان برخی مهمات خاص نیز از سوی اسرائیل درخواست شده که نوع آنها مشخص نیست. اما براساس گزارش ها اسرائیل، هواپیماهای رهگیر و مهمات هدایت شونده دقیق را درخواست کرده است. گفته می شود رهگیرها در هدف گیری موشک ها به سامانه دفاعی گنبد آهنین اسرائیل کمک می کنند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، دو میلیارد دلار مهمات آمریکایی برای مواقع اضطراری در اسرائیل از پیش تامین شده است.

اعزام مهمات از سوی آمریکا به اسرائیل، در پی حمله غافلگیرکننده ۷ اکتبر (۱۵ مهر) نیروهای مقاومت به اسرائیل آغاز شده است؛ حمله ای که اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

براساس اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، تاکنون یک هزار و ۲۰۰ اسرائیلی کشته و دستکم دو هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از جان باختن دستکم ۸۳۰ تن و زخمی شدن چهار هزار و ۲۵۰ نفر دیگر خبر داده است.

کد خبر 796103
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    درخواست کمک اسرائیل از آمریکا و همزمان ارسال ناوهواپیمابر نه تنها کمکی به اسرائیل نخواهد کرد بلکه به پوشالی بودن توان نظامی اطلاعاتی اسراییل برای مقابه با نوار باریکه غزه و یک جنبش نظامی کوچک که بیش از 16 سال در تحریم همه جانبه بوده اقرار نموده و آنرا آشکار می سازد. آیا جهان باید به حمایت از اسرائیل برای مقابله با حماس بیایند مگر این جنبش کوچک و تحت محاصره چه ویژگی و قدرتی دارد که اسرائیل از مقابله با آن عاجز است؟؟ بهتر است اسرائیل به آبروریزی بیشتر تن ندهد و با بمباران بیشتر غزه ضعفهای خود را کتمان نکند
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    به احتمال زیاد آمریکا برای یهودیان غاصب پوشک آورده