چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت Adobe به زودی نرم‌افزار Flash خود را برای نصب بر روی سیستم‌های تلویزیونی و شبکه‌های کابلی آماده می‌کند.

این امر سازندگان تلویزیون و شرکت‌های تلویزیون کابلی را قادر می‌سازد تا از محتواهای آنلاین در اخبار، تبلیغات و پیش‌بینی‌های آب و هوا استفاده کنند.

این نرم‌افزار باید بر روی یک قطعه الکترونیکی در مدار تلویزیون یا گیرنده ماهواره و تلویزیون کابلی قرار داده شود. تا به حال سامسونگ و سونی از این طرح پشتیبانی نکرده‌اند ولی بوردهای تلویزیونی ساخته‌شده توسط Intel و چند شرکت دیگر به زودی با این فن‌آوری عرضه می‌شوند.

اولین برنامه‌های ساخته‌شده با Flash تا سال 2010 میلادی بر روی تلویزیون‌ها منتشر می‌شود.

سونی و سامسونگ نیز به تازگی تلویزیون‌های اینتراکتیوی تولید می‌کنند که از اطلاعات وب برای نمایش مشورح اخبار، تبلیغات و پیش‌بینی وضع‌هوا بهره می‌برد. البته ابزار نمایش این اطلاعات یک نرم‌افزار تولیدی شرکت یاهو است.

Adobe با شرکت‌های فیلم و تولیدات چندرسانه‌ای مانند Disney، New York Times و Netflix برای انتشار اولین کلیپ‌ها و فیلم‌های فلش بر روی تلویزیون قرارداد بسته‌اند.

وب‌سایت‌هایی نظیر یوتیوب از نرم‌افزار فلش برای پخش فیلم استفاده می‌کنند. بیش از 80 درصد ویدئوهای آنلاین توسط این برنامه پخش می‌شوند و 98 درصد کامپیوترها در جهان دارای این نرم‌افزار هستند.

از طرفی نیز شرکت مایکروسافت با معرفی پلتفرم Silverlight رقابت جدیدی با شرکت Adobe شروع کرده‌است و در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر این پلتفورم را که جایگزینی برای برنامه فلش است را بر روی کامپیوتر خود نسب کرده‌اند.

گفتنی است که هر دو نرم‌افزارهای فلش و Silverlight به زودی بر روی کنسول‌های بازی پلی‌استیشن3 و Xbox ظاهر می‌شود.

کد خبر 79595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز