کارشناس مسائل بین‌الملل بر تزلزل و وارد آمدن ضربه اساسی به موجودیت و هویت صهیونیست‌ها تأکید کرد.

مسعود اسداللهی

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: در ارتباط با بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح پیرامون تحولات فلسطین، مسعود اسداللهی، کارشناس میدانی مسائل غرب آسیا معتقد است که به‌طور کلی مواضع مقام معظم رهبری چه در موضوع فلسطین و چه در سایر موضوعات همواره مورد توجه ویژه تحلیلگران و مقامات خارجی بوده است. با توجه به درایت ایشان و تحلیل‌های درستی که از مسائل مختلف ارائه می‌دهند، همواره طرف‌های خارجی روی این تحلیل‌ها حساب باز می‌کنند؛ حتی اگر مخالف نظرشان باشد. درواقع تحلیلگران خارجی می‌دانند که مقام معظم رهبری از روی احساسات به مسائل نگاه نمی‌کنند، بلکه ایشان با درایت و بینش عمیق خودشان مسائل را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهند و همواره سعی می‌کنند که در تحلیل‌ها به واقعیات موجود نگاه کنند.

کشورهایی که به‌سوی عادی‌سازی‌ می‌روند، بازنده هستند

اسداللهی در ادامه افزود: چندی قبل شاهد بودیم که ایشان در دیدار با مسئولان تأکید کردند که رژیم صهیونیستی رو به زوال است و دولت‌هایی که فکر می‌کنند با عادی‌سازی روابط می‌توانند خودشان را نجات دهند، مانند افرادی هستند که روی اسب بازنده شرط‎بندی می‌کنند. چند روز بعد از فرمایشات ایشان، عملیات بزرگ و بسیار غافلگیرکننده و دقیق فلسطینی‌ها یا همان عملیات طوفان‌الاقصی اجرا شد. در حال حاضر هیچ‌کس شکی ندارد که عملیات اخیر نیروهای فلسطینی ضربه اساسی و بزرگی را به کیان و موجودیت رژیم صهیونیستی، ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آن وارد و آنها را متزلزل کرده است. با توجه به تحولات فلسطین، پیش‌بینی مقام معظم رهبری ثابت شد و نشان داد دولتی که نمی‌تواند امنیت خود را تامین کند و از ارتش آن در برابر یک گروه شکست می‌خورد و آسیب می‌بیند، پس چگونه می‌تواند به دولت‌های دیگر کمک کند و دولت‌های دیگر چگونه می‌توانند به رژیم شکست‌خورده صهیونیستی تکیه کنند؟

آسیب به رژیم صهیونیستی قابل ترمیم نیست

مسعود اسداللهی همچنین با اشاره به حجم خسارات زیاد به صهیونیست‌ها در تحولات اخیر گفت: تحولات اخیر مانند یک زلزله رژیم صهیونیستی را تکان داده و پایه‌هایش سست شده است. آسیب به رژیم صهیونیستی این قدر زیاد است که حتی قابل ترمیم هم نیست. در تحولات اخیر هیبت رژیم صهیونیستی شکسته شد. در حال حاضر نیز جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه از سر استیصال و درماندگی است. بی‌تردید اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند سران اصلی حماس را ترور و دستگیر کنند، این کار را می‌کردند، ولی آنها این کار را نمی‌کنند، چون می‌دانند توانایی تقابل و رودررویی با فلسطینی‌ها را ندارند؛ از این‌رو صهیونیست‌ها با حملات هوایی ناجوانمردانه، مردم فلسطین را به خاک و خون می‌کشند، اما هیبت شکست‌خورده تل آویو با جنایت در غزه ترمیم نخواهد شد.

مقاومت فلسطین همواره در حال توسعه بوده است

کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین با نگاهی به روند توسعه مقاومت فلسطین، تأکید کرد: وقتی ما مقاومت فلسطین را در طول ۴دهه گذشته بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که مقاومت در دوره‌های گذشته با سنگ به مبارزه اشغالگران می‌رفت. در انتفاضه اول که اعراب به آن انتفاضه حجر یعنی انتفاضه سنگ می‌‎گویند، وسیله مبارزه فلسطینی‌ها سنگ بود. الان اما مقاومت فلسطین به جایی رسیده که ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیستی را درمانده و عاجر می‌کند. نظامیان اسرائیلی که زمانی با غرور خود را نشان می‌دادند، الان با ترس و وحشت اسیر شده و تصویر خواری و خفت آنها منتشر می‌شود. نگاهی به توسعه و پیشرفت مقاومت فلسطین در ۴دهه گذشته نشان می‌دهد که مقاومت همواره روبه رشد و تقویت بوده است، اما در مقابل دشمنان مقاومت فلسطین به ضعف و زبونی امروز رسیده‌اند و از یک گروه شکست می‌خورند. این پیشرفت مقاومت نشان می‌دهد که اگر فلسطینی‌ها همین مسیر را دنبال کنند، پیروزی نهایی آنها حتمی است و رژیم صهیونیستی رو به زوال است.

سقوط رژیم صهیونیستی قطعی است

اسداللهی در پایان با اشاره به پیش‌بینی مقام معظم رهبری درباره فروپاشی رژیم صهیونیستی در ۲۵سال آینده گفت: حتی قبل از جنگ فعلی، رژیم صهیونیستی دچار شکاف و تقسیم شده بود. درواقع جامعه صهیونیستی امروز یک جامعه دوقطبی است. پیش از جنگ بارها افسران و خلبانان اعتراض و جدایی خود از بدنه ارتش را اعلام می‌کردند و می‌گفتند که حاضر به جنگ نیستند. حتی رؤسای سابق موساد بارها هشدار می‌دادند که کیان صهیونیستی به سمت فروپاشی حرکت می‌کند. علمیات بزرگ اخیر فلسطینی‌ها نیز زوال تل‌آویو را ثابت کرد و همانگونه که مقام معظم رهبری ۸،۷ سال پیش اعلام کردند که صهیونیست‌ها تا ۲۵سال آینده را نخواهد دید، الان هم وضعیت رژیم صهیونیستی بسیار آشفته و سقوط آن حتمی است.

کد خبر 795888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha