مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

ازدواج، پیوند دو نفر نیست. پیوند دو خانواده است. شما علاوه بر اینکه تصمیم به ازدواج می گیرید، باید خود را با رفتارهای خانواده شوهرتان هم تطبیق دهید.

خانواده

همشهری آنلاین:گروه خانواده-مژگان مهرابی:عادات و رفتارها و رسم و رسومات هر خانواده، با دیگری متفاوت است و راضی نگه داشتن همه، کار آسانی نیست. از طرفی خانم ها نسبت به آقایون در این زمینه استرس بیشتری دارند و دوست دارند بهترین عروس برای خانواده همسرشان باشند. دکتر مهتاب ملکی نژاد روانشناس مرکز مشاوره آویژه چند راهکار ارائه می دهد تا بانوان زندگی آرام و عاشقانه ای داشته باشند.

«فراموش نکنید شما ملکه همسر خود هستید پس همواره مثل یک ملکه رفتار کنید و بگذارید مردتان از اینکه مالک شماست به خود ببالد. یک ملکه هیچ احتیاجی به بدگویی ندارد. هیچ گاه عیب و ایراد رفتاری و خانواده همسرتان را به او نگویید به خاطر اینکه آنها ایرادی ندارند بلکه به خاطر اینکه شخصیت شما والاتر از این است که وقتتان را به عیب جویی از بقیه اختصاص دهید. اولین مرحله برای داشتن شروع رابطه ای خوب با خانواده شوهر، این است که شناخت خود را از آنها بالا ببرید. در گام اول بهتر است کمی محتاط باشید و رفتارها و اخلاق آن ها زیر نظر بگیرید. اینکه مادر شوهرتان چه رفتاری را می پسندد و یا پدرشوهرتان به چه چیزهایی علاقه دارد، شناخت شما را می طلبد.»

«در رفت و آمد با خانواده شوهر اعتدال را رعایت کنید.بعضی از دختر خانم ها فکر می کنند اگر رفت و آمد خود را با خانواده شوهر بیشتر کنند، بهتر در دل آن ها جای می گیرند. در صورتی که اینطور نیست. افراط در مهمانی دادن ها و مهمانی رفتن ها باعث می شود که حرمت ها در جاهایی شکسته شود یا در میان صحبت ها حرف هایی زده شود که دو طرف به نوعی آن کنایه تلقی کنند. نکته مقابل کم رفت و آمد کردن با خانواده شوهر است. اینکه در سال یکی 2 بار سراغی از اقوام همسرتان بگیرید درست نیست و روابط تان را سرد می کند. بنابراین به همسرتان در رفتار با والدینش آزادی عمل بدهید. آنها علاوه بر تعهدی که نسبت به همسر و فرزند خود دارند، در قبال پدر و مادرشان هم موظفند. در مورد خانواده همسرتان همانگونه برخورد کنید که انتظار دارید همسرتان در مواجه به خانواده شما برخورد کند.»

«پس اگر همسر شما نسبت به شما برخوردی شایسته دارد، اجازه بدهید آزادنه آنچه را دوست دارد برای والدینش انجام بدهد. یادتان باششد وقتی نسبت به خانواده همسرتان رفتاری سرد و بی روح دارید مستقیما در حال صدمه زدن به همسرتان هستید. خانواده همسرتان هرچه که باشند خانواده او بوده در کنار آنها احساس آرامش بیشتری دارند.»

کد خبر 795843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha