فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما همواره خواهان صلح، ثبات و آرامش در خلیج فارس، دریای عمان و خزر بوده ایم.

تنگسیری

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دریادار علیرضا تنگسیری در دیدار با وابستگان نظامی سفارت‌خانه‌های مقیم تهران گفت: در راه دفاع از کشورمان کوچک‌ترین خدشه به امنیت ایران را قاطع و پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهیم.

وی با یادآور شدن حماسه ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶، روز شکست هیمنه پوشالی شیطان بزرگ آمریکا در خلیج فارس گفت: این روز یادآور نبرد مستقیم دلاوران از جان گذشته نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با شیطان بزرگ در خلیج فارس است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در این روز یکی از برگ‌های زرین و افتخارآمیز تاریخ با شکوه انقلاب اسلامی در مقابله با استکبار جهانی با جانفشانی سرداران شهید نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج همیشه فارس رقم خورد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام پیام صلح به همه کشورهای منطقه و فرامنطقه که در راستای امنیت پایدار و ثبات آرامش در منطقه قدم برمی دارند گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان تعریف مسئولیت و ایجاد زمینه همکاری برای ترویج صلح، همبستگی و پیشرفت با بهره مندی از آزادی کشتیرانی، عبور و مرور دریایی و امنیت انرژی در مناطق دریایی است.

سردار تنگسیری افزود: ما همواره خواهان صلح، ثبات و آرامش در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر بوده ایم و هیچ ناامنی و درگیری در این مناطق راهبردی که تامین کننده بخش عمده‌ای از انرژی و راهگذرهای مواصلاتی دریایی جهان است را بر نمی‌تابیم.

دریادار تنگسیری با اشاره به اینکه اقتدار ما ریشه در ایمان رزمندگان نیروی دریایی سپاه دارد افزود: قدرت فقط منحصر به تجهیزات نیست و ما هیچگاه شروع کننده جنگ در خلیج فارس نبوده ایم، اما وقتی پایانه‌های نفتی، کشتی‌های نفتی، تجاری و جزایر نفت خیز ما در خلیج فارس هدف قرار گرفت، نیروی دریایی سپاه ۶ سیلی عبرت آموز به امریکایی‌ها زد.

وی گفت: فلسفه شکل گیری نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی و قدرت نظامی ما درجهت پیشرفت، فضایل انسانی و دفاع حقیقی از حقوق انسان است و در این راه به هیچ کسی زور نمی‌گوییم و از مظلوم در برابر ظالم دفاع می‌کنیم و در مقابل او تا پای جان ایستاده ایم.

وی گفت: به کشورهای شرور و متجاوز هم اجازه نمی‌دهیم ثبات پایدار این مناطق را در راستای منافع خود و با تضعیف سطح همگرایی و هم افزایی برهم بریزند و خدشه‌ای به آن وارد نمایند، بنابراین ما همواره پیام صلح، دوستی و برادری به کشورهای منطقه و حتی کشورهایی که احترام به حقوق ما در این منطقه میگذراند را اعلام کرده ایم.

این برنامه بر روی عرشه ناو کاملا ایرانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور وابستگان نظامی مقیم تهران به دعوت از نیروی دریایی سپاه در بندر عباس برگزار شد.

مهمانان در پایان بعد از اهداء نشان با شناور شهید سلیمانی عکس یادگاری گرفتند.

کد خبر 795332
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • زنگنه IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    4 2
    من برای رفتن به جنگ با اسرائیل آماده ام وواگر نیرو اعزام می‌شود ترابخدا اسم من هم در لیست اضافه شود ،در زمان جنگ بی سیم چی بودم دلم لک زده سردار فرا خوان بدهید تا برویم کمک فلسطین
  • ص _ ن IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    4 2
    درود بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، به دلیل اینکه هیچ کشور ظالمی جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارد .
  • عمرانی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 0
    باید‌محکم‌واستوار‌در‌مقا‌بل‌دشمن‌ایستادگی‌کرد
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    آمریکا ابر قدرت نظامی جهان است از قدرتهای اول اقتصاد جهان است اما دست ندارند ما از آخرینها در هر زمینه ای هستیم اما دست بزن داریم