سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز نگرانی شدید از درگیری رژیم صهیونیستی و حماس، خواستار برقراری آتش‌بس زودهنگام و توقف درگیری‌ها شد.

مائو نینگ

به گزارش همشهری آنلاین، دولت چین بار دیگر در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم موقت صهیونیستی، خواستار توقف درگیری‌ها شد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت که پکن با گسترش درگیری بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه مخالف است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مائو طی نشست خبری در پکن توضیح داد: «چین به‌شدت نگران تشدید درگیری اخیر فلسطین و اسرائیل است و از وجود تلفات غیرنظامیان ناراحت است. پکن با اقداماتی که به غیرنظامیان آسیب می‌زند مخالف است و آن را محکوم می‌کند».

وی همچنین تاکید کرد که چین با اقداماتی که منجر به گسترش درگیری و تضعیف ثبات منطقه می‌شود، مخالف بوده و امیدوار است که آتش‌بس زودهنگام، توقف درگیری‌ها و بازگشت صلح حاصل شود.

صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داده که شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

کد خبر 795247
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha