کارگردان فیلم سینمایی «تا ۱۰ بشمار» با اشاره به اینکه ساختار ابتدایی فیلم بر پایه یک پلان‌سکانس تعریف شده بود، ‌ خاطرنشان کرد به دلیل فضای لوکیشن، رفت و آمد و کمبود تجهیزات، ساختار دیگری برای این فیلم در نظر گرفتند.

تا۱۰ بشمار

به گزارش همشهری آنلاین، فرید ولی‌زاده که به تازگی فیلمش در یکی از پلتفرم‌های شبکه خانگی عرضه شده است،   اظهار کرد:این فیلم موضوعی به‌روز و جدید دارد و هر کس که فیلم را ببیند می‌تواند محتوا و مطلبی را از آن دریافت کند. موضوعاتی مثل اختلاف بین زن و شوهر مسائلی هستند که همواره در جهان ادبیات، نمایش و... مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند و فکر می‌کنم به همین دلیل «تا ۱۰ بشمار» هم توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان را می‌تواند داشته باشد.  

وی افزود: در این فیلم ما نگاهی روانشناختی به زندگی یک زوج داریم که اختلاف سنی بالایی با هم دارند و با توجه به ساختاری که برای آن در نظر گرفتیم، این فیلم بسیار دیالوگ‌محور است و ما به همین دلیل سعی کردیم در دیالوگ‌نویسی دقت کافی را داشته باشیم تا «تا ۱۰ بشمار» به فیلمی خسته‌کننده تبدیل نشود. البته تمرکز بر کیفیت و کارآمد بودن دیالوگ‌ها سخت بود و بارها دیالوگ‌ها را تغییر دادیم و در این تغییرات بهتر بازی کردن بازیگر و همچنین امکان برقراری ارتباط مخاطب با اثر را بیش از هر چیز در نظر داشتیم.

عکس | چالش‌های عجیب زندگی یک زوج با اختلاف سنی زیاد | «تا ۱۰ بشمار»  را در خانه ببینید

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: از آنجا که آقای کیانوش اسلامی نویسنده این اثر در رشته روانشناسی تحصیل کرده تجربیاتش را در این فیلم به کار برد و همچنین از مشاوره‌های آقای شهاب حسینی نیز استفاده کردیم چرا که پیش از شروع فیلمبرداری قرار بود شهاب حسینی در این فیلم بازی کند اما به دلیل سفری که برای ایشان پیش آمد این همکاری صورت نگرفت ولی ما از مشاوره‌های این بازیگر در فیلمنامه استفاده کردیم.  

ولی‌زاده با اشاره به اینکه از نماهای طولانی بسیاری در این فیلم استفاده شده، گفت: تصمیم ما بر این بود که این فیلم یک در پلان‌سکانس ۷۰ دقیقه‌ای فیلمبرداری شود اما با توجه به لوکیشنی که در آن فیلمبرداری صورت گرفت و رفت و آمدهای زیاد و سر و صدا و همچنین نبود تجهیزات لازم امکان ضبط پلان‌سکانس وجود نداشت و به همین دلیل تصمیم گرفتیم فیلم را در چند پلان طولانی با این ساختار که کاراکترها به سمت دوربین بیایند، فیلمبرداری کنیم. این فیلم در نهایت در ۱۳ روز با کمترین امکانات ضبط شد و فکر می‌کنم به طور کل «تا ۱۰ بشمار» متشکل از ۲۰ پلان‌سکانس بهم چسبیده است.

وی افزود: با وجود اینکه نتوانستیم ساختار اولی که برای فیلم در نظر گرفته بودیم را اجرا کنیم به ساختار متفاوت و مناسبی رسیدیم که فکر می‌کنم برای فیلم مناسب بود و باید بگویم ۸۰ درصد آنچه که در ذهن داشتیم به خوبی اجرا شد.

این کارگردان درباره پرداختن به موضوع مهاجرت در این فیلم گفت: امروز در جامعه ما نسبت به سال‌های گذشته موضوع مهاجرت بسیار جدی‌تر و پررنگ‌تر شده است و فکر می‌کنم یکی از اصلی‌ترین و داغ‌ترین موضوعاتی که ذهن جوانان ما را به خود مشغول کرده همین مسئله است و در مقابل این نگرش که تلاش دارد مهاجرت کند، نگرش دیگری وجود دارد که معتقد است مهاجرت راه حل نیست و حتی بسیاری از افرادی که مهاجرت کرده‌اند قصد دارند به ایران برگردند و بسیاری بر این عقیده‌اند که با مهاجرت به یک کشور دیگر ما به شهروند درجه دو تبدیل می‌شویم. در این فیلم ما این اختلاف سلیقه را هم به تصویر کشیده‌ایم و سعی کردیم این پدیده را هم مورد بررسی قرار دهیم.

عکس | چالش‌های عجیب زندگی یک زوج با اختلاف سنی زیاد | «تا ۱۰ بشمار»  را در خانه ببینید

وی همچنین خاطرنشان کرد: فیلم «تا ۱۰ بشمار» سال ۱۴۰۰ تولید و تقریباً همان زمان حدود ۶ ماه در گروه هنر و تجربه اکران شد و امسال از پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده که البته اکران آنلاین این فیلم در پلتفرم هاشور صورت گرفت و در پخش VOD تصمیم گرفتیم این فیلم را در یک پلتفرم دیگر به نمایش بگذاریم.

ولی‌زاده در پایان درباره نمایش فیلم سینمایی «تا ۱۰ بشمار» گفت: فکر می‌کنم اکران یا نمایش هر فیلم در این پلتفرم می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد. با ابتکار عملی که مسئولان این پلتفرم رقم زده‌اند و بخشی با عنوان «سینمای دیگر» راه‌اندازی کرده‌اند فرصت دیده شدن برای فیلم‌های متفاوت نیز به وجود آمده و امیدوارم عرضه آثار سینمایی در قالب‌های داستانی، بلند، کوتاه و مستند در بخش «سینمای دیگر» این پلتفرم ادامه داشته باشد چراکه با مستمر بودن این روند قطعاً در آینده شاهد افزایش میزان مخاطبان آن نیز خواهیم بود و این اتفاق مهمی برای سینمای ما به حساب می‌آید.

کد خبر 795176
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha