علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگوی تلفنی با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه حادثه تروریستی در حمص را محکوم و با ابراز همدردی، به دولت و ملت آن کشور تسلیت گفت.

ولایتی

به گزارش همشهری آنلاین، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در این گفت‌وگو، حادثه دلخراش تروریستی دانشگاه نظامی حمص سوریه را که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از نظامیان و غیر نظامیان منجر گردید را محکوم و ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، به دولت و ملت بزرگ سوریه  تسلیت گفت و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار  سوریه خواهد ماند. 

ولایتی در ادامه اظهار داشت: این اقدام وحشیانه نشان داد که دشمنی با مسلمانان مبارز منطقه و جبهه مقاومت کماکان ادامه دارد و اشغالگران هیچ منطق الهی و اخلاق ندارند و بی تردید پاسخ این گونه اقدامات همان است که با محوریت مقاومت فلسطین بار دیگر اثبات کرد آنچه استعمار غرب به عنوان خانه امن برای صهیونیست ها ساخته از خانه عنکبوت هم ضعیف تر است .
ولایتی در ادامه گفت: تهاجم وحشیانه اسرائیل از یک سو و دفاع جانانه فلسطینیان از سوی دیگر نشان داد که جبهه مقاومت امری مهم  و تنها راه ایستادگی و پیروزی در برابر صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها می‌باشد و همراهی جوانمردانه فلسطینیان با سوریه و ورود مردانه حزب‌الله به این مجموعه دفاعی و آمادگی کشورهای اسلامی بیش از هر زمان دیگر نمایان‌گر رشد و اقتدار فزاینده محور مقاومت در معادلات منطقه‌ای است و مقاومت همچنان تنها راه رسیدن به پیروزی خواهد بود.
وی در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی تصریح کرد: آنهایی که گمان می‌کنند با به اصطلاح عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها و انقطاع ارتباط خود با ملت های مسلمان منطقه می‌توانند مشکلات خود را حل کنند باید از این وقایع  پند گیرند و بدانند که با طراحی‌های بی‌پایه و ساده‌لوحانه از قبیل تشکیل گذرگاه‌ها در منطقه حساس خاورمیانه به صورت جدی امنیت منطقه و ملت‌های مبارز را در خطر می‌اندازند.
مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: ما به برخی دولت‌های منطقه هشدار می‌دهیم که از سرنوشت کشورهایی که راه آنها را رفته‌اند و اکنون نمی‌توانند پاسخ جبهه مقاومت را بدهند پند گیرند. 

وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن تشکر و قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و مردم سوریه تاکید کرد: تروریسم در همه دنیا محکوم است و همان کسانی که انسان های بی گناه را در حمص به شهادت رساندند همان کسانی هستند که امروز در فلسطین دست به کشتار و جنایت می زنند .

فیصل مقداد تاکید کرد: ما هم متقابلا از جمهوری اسلامی ایران بایت حمایت های همیشگی و نقش مثبت در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تشکر می کنیم و قدردان شما هستیم که همواره از دولت و ملت سوریه و شخص دکتر بشار اسد حمایت کرده اید و اطمینان داریم مجموعه مقاومت کاملا نسبت به مصالح و منافع کشورهای مسلمان حساس هستند  و در مواقع لازم از یکدیگر دفاع خواهند کرد.

کد خبر 795175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha