مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت، ضمن اشاره به اتصال همه خودروسازان و واردکنندگان خودرو به سامانه ملی گارانتی، در رابطه با نحوه عملکرد این سامانه تاکید کرد .

گارانتی خودرو

به گزارش همشهری آنلاین،حمید محله‌ای  با حضور در یک برنامه تلویزیونی افزود: پس از اظهار تولید یا واردات خودرو و ثبت اضافه شدن آمار آن به ناوگان کشور، شناسه رهگیری خودرو نیز به شناسنامه خدمات پس از فروش اضافه می‌شود و از آن لحظه به بعد، خدمات پس از فروش قابل پیگیری است.

چندی پیش، موضوع اتصال خودروسازان به سامانه جامع خدمات پس از فروش مطرح و اعلام شد که خودرو به "سامانه ملی گارانتی" اضافه شده است و فرآیند حضور خودروسازان داخلی در این سامانه در دستور کار قرار گرفته است؛ برای این منظور خودروسازان بایستی شبکه خود را معرفی کنند تا پس از ارزیابی و تایید شبکه آن‌ها، در سامانه قرار گیرند.

طبق اعلام وزارت صمت، وعده شد که تا پایان مهر ماه، همه‌ خودروسازان داخلی به سامانه ملی گارانتی بپیوندند.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت اظهار کرد: خودروها دارای یک شناسه رهگیری (VIN خودرو) منحصر بفرد هستند. خودروها اعم از تولیدی و وارداتی، زمانی‌که شناسنامه خدمات پس از فروش برای آن‌ها در سامانه درج می‌شود، در حقیقت تضمین‌کننده خدمات و ارائه‌دهنده خدمت و همچنین شبکه مشخص خواهد بود.

وی ادامه داد: تعهدات خدمات پس از فروش خودروسازان در سامانه بارگذاری می‌شود؛ زمانی‌که اظهار تولید یا واردات می‌شود (به طور مثال 1000 دستگاه خودرو در روز به ناوگان اضافه و به فروش می‌رسد) همان شماره تک رقمی یا شناسه رهگیری خودرو هم مرتبط پیدا می‌کند و به شناسنامه خدمات پس از فروش پیوست می‌شود. 

محله ای تصریح کرد: از زمان ثبت و اضافه شدن شناسه رهیگیری خودرو به شناسنامه خدمات پس از فروش، شناسنامه گارانتی فعال می‌شود و از آن پس، تمامی خدمات پس از فروش قابل رصد و پیگیری است. ضمن اینکه اطلاعات از طریق پیامک برای خریدار و مصرف‌کننده ارسال خواهد شد. همچنین برای ارائه‌دهنده خدمات نیز مشخص می‌شود که چه خودروهایی تحت خدمات  قرار  داشته و بایستی برایشان خدمات ارائه کنند.

کد خبر 794281
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha