امروز، روز جهانی لبخند است. نامگذاری این روز به این عنوان، ایده‌ای بود که ابتدا، هاروِی بال، خالق صورتک خندان زردرنگ اینترنتی مطرح کرد. نخستین بزرگداشت این مناسبت، ابتدا سال۱۹۹۹ برگزار شد و تا امروز ادامه داشته است.

لبخند

به گزارش همشهری آنلاین: امروز، روز جهانی لبخند است. نامگذاری این روز به این عنوان، ایده‌ای بود که ابتدا، هاروِی بال، خالق صورتک خندان زردرنگ اینترنتی مطرح کرد. نخستین بزرگداشت این مناسبت، ابتدا سال۱۹۹۹ برگزار شد و تا امروز ادامه داشته است. اما احتمالا نخستین سؤالی که برایتان پیش آمده، این است که از بین حالات مختلفی مثل گریه، زنجموره، خنده، قهقهه و...، چرا برای شیربرنج‌ترین شکل بروز هیجانات، روز جهانی انتخاب کرده‌اند؟ طبق تحقیقاتی که انجام شده، گویا به‌واقع «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست» و کلی از امراض و مشکلات با همین کش‌آمدن لب‌هایمان و دیده‌شدن ردیف دندان‌ها از بین می‌رود.
آقای هاروی بال مذکور، معتقد بود هر کسی باید روزی از سال را به لبخند و نشان‌دادن مهربانی به دیگران اختصاص دهد. به این دلیل که لبخند می‌تواند استرس را کاهش دهد و با تحریک مغز، افکار شاد و زیبا ایجاد کند. او می‌گفت که لبخند حتی می‌تواند احساس مفیدبودن را تقویت کند. البته، به‌گفته محققان، ۲ نوع لبخند وجود دارد: اجباری و واقعی. برای تشخیص لبخند اجباری از واقعی فقط کافی است به گوشه چشم‌های فرد نگاه کنید. در خنده‌ واقعی گوشه چشم‌ها جمع می‌شود اما در خنده مصنوعی فقط لب‌ها از هم باز می‌شوند. اما جالب است بدانید که خنده بی‌دلیل هم حتی به اندازه خنده با دلیل، روی سلامت جسمی و روحی انسان تأثیر دارد. محققان کشف کرده‌اند که لبخندزدن در مغزمان اندروفین (که باعث کاهش درد می‌شود)، سروتونین (که ضدافسردگی است) و دوپامین (که باعث رضایت و خشنودی است) آزاد می‌کند و شما با یک لبخندِ بدون هزینه، می‌توانید دردها و افسردگی‌های خود را درمان کنید. اما معجزه‌های «لبخند» فقط به همین‌ها محدود نمی‌شود و اثرات مفید زیادی دارد. پس در این روز، لبخندهای روشنی بزنید، شاد باشید و این زبان مشترک بین‌المللی را گسترش بدهید.
 

کد خبر 794132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha