وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: وزارت نفت تاکنون تلاش‌ زیادی برای کشف میدان نفتی هیرکانی انجام داده که به نتیجه قطعی رسیده است.

آتش سوزي ميدان نفتي

به گزارش همشهری آنلاین، سید احسان خاندوزی  اظهار کرد: در عمق سه هزار متری منطقه میدان نفتی هیرکانی با حداقل ۲۷ میلیون بشکه ذخیره قطعی شناسایی شده و مورد تایید وزارت نفت قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد این موضوع به عنوان یکی از اضلاع توسعه اقتصادی موجب سرعت بخشیدن به فرایند توسعه اقتصادی استان گلستان شود.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه جایگاه ویژه شرق گلستان در توسعه اقتصادی استان، نیاز به استقرار گمرک در رابطه با کد مستقل گمرکی در این منطقه و افزایش تعداد شعب ارزی بانک‌های دولتی در این منطقه تصمیماتی گرفته شد.

خاندوزی با اشاره به لزوم سرعت گرفتن پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول تا قبل از دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری، بیان کرد: بانک‌های صادرات و ملی مکلف به تسریع در اتمام فرایند شدند و به زودی شاهد اجرای فعالیت‌های عملیاتی در حوزه این پروژه خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به نقش منطقه آزاد اینچه برون در کریدور شمال به جنوب، قرار شد با مشارکت یکی از شرکت‌های ذیل بانک دولتی محصور شدن فاز اول منطقه آزاد اینچه برون به سرعت امسال آغاز شود تا بتوان از مزایای منطقه آزاد برخوردار شود.

شرکت در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی و بررسی پروژه‌های کلان استان گلستان، دیدار با ائمه جمعه اهل سنت، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با خانواده مددجو، بازدید از ۲ واحد تولیدی (یاران بهار و کاسپین طلایی چیکا) و زیارت مرقد مطهر امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس از دیگر برنامه سفر یک‌ روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی به این شهرستان است.

کد خبر 793928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha