مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: سامانه بارشی از روز پنج شنبه به گلستان نفوذ کرده و سبب بارش باران و تگرگ و کاهش 10 درجه‌ای دما خواهد شد.

تگرگ

به گزارش همشهری آنلاین. امان محمد کمالی اظهار کرد: سامانه بارشی از روز پنجشنبه به گلستان نفوذ خواهد کرد و بارش‌های رگباری را در استان ایجاد می‌کند.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: از پیامدهای این سامانه رعد و برق شدید، بارش تگرگ، در قلل مرتفع ریزش برف، مه غلیظ، وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش ۸ الی ۱۰ درجه‌ای دما است.

وی بیان کرد: با توجه به نوع فعالیت سامانه سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد، طغیان رودخانه‌های گرگانرود، نکاررود، قره‌سو و اترک، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای، برخورد صاعقه و خسارت در بخش کشاورزی دور از انتظار نیست.

کمالی با بیان این‌که این سامانه تا روز جمعه در استان فعال خواهد بود، اضافه کرد: مردم طی این مدت از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نقاط مستعد صاعقه و فعالیت کوهنوردی خودداری کنند.

پرهیز از جابجایی عشایر، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و انجام تمهیدات پیشگیرانه از دیگر توصیه‌های مدیرکل هواشناسی گلستان به شهروندان و مسئولان بود.

کد خبر 793521
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha