گروه شهری: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه ویژه این کمیسیون به‌منظور پیگیری دستور رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی پرداخت نشدن کامل مطالبات متروی تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، علی‌اکبر آقایی در این باره گفت: کمیسیون عمران مجلس با توجه به نامه ارجاعی از سوی رئیس مجلس در مورد بررسی دلایل پرداخت نشدن اعتبارات مترو با فراخواندن مسئولان وزارت کشور، دیوان کل محاسبات کشور و شهرداری تهران، تشکیل جلسه داد.

وی افزود: چندی پیش، مدیرعامل مترو، نامه‌ای را به رئیس مجلس نوشته بود که در آن با استناد به تخصیص نیافتن اعتبارات مترو، از ایجاد مشکلات جدی در توسعه مترو خبر داده بود که رئیس مجلس نیز با ارجاع این نامه به کمیسیون عمران دستور داد تا این موضوع به‌صورت سؤال از مسئولان دولتی مطرح شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اعتبار مصوب متروی تهران در سال87 معادل 290 میلیارد تومان بود که باید 100 درصد آن از سوی دولت پرداخت می‌شد تا بر این اساس معادل آن را هم شهرداری تهران پرداخت می‌کرد.

وی در مورد پاسخ دولت در این مورد گفت: به‌دلیل مشغله کاری وزیر کشور، معاون عمرانی وزیر از سوی دولت در این جلسه حضوریافته  و اعلام کرده‌که‌ اعتبار اختصاص یافته به مترو 73 درصد اعتبار مصوب مجلس بوده و با توجه به اینکه تمام بودجه کشور در همین حدود اختصاص یافته، بنا بر این ایرادی بر عملکرد دولت وارد نیست.

آقایی اظهار کرد: در طرف مقابل، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان کل محاسبات کشور با تایید سخنان مسئولان شهرداری تهران تاکید داشتند چون قید تخصیص 100 درصد اعتبارات مترو در مصوبه مجلس عنوان شده، اعتبارات مترو در سال 87 باید به‌طور کامل پرداخت می‌شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان در مورد نتیجه این جلسه یادآورشد: مقرر شد تا گزارش‌های هر دو بخش به‌صورت مکتوب بررسی و نتیجه نهایی به رئیس مجلس ارجاع شود تا در مورد اختلافات موجود در مورد مطالبات مترو و پرداخت نشدن کامل آن تصمیم بگیرند.

کد خبر 79345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز