وزارت خارجه آمریکا به اظهار تمایل یک مقام نظامی ارتش ایران برای حضور کشورمان در قطب جنوب واکنش نشان داد.

متیو میلر

به گزارش همشهری آنلاین، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود مدعی شد: حضور در قطب فراتر از توانمندی‌های ایران است. میلر همچنین افزود: قطب جنوب باید یک منطقه بی‌خطر برای کاوش‌های مسالمت‌آمیز و تحقیقات علمی باقی بماند. آمریکا در عمل به تعهداتش نسبت به معاهده ۱۹۵۹ قطب جنوب ثابت‌قدم است. این معاهده ایجاد پایگاه‌های نظامی در منطقه قطب جنوب را ممنوع می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: اگرچه ایران عضوی از این معاهده نیست، اما صریحا با هر گونه اقدامی برای تسلط نیروهای نظامی در قطب جنوب مخالفیم. فعالیت‌های نظامی نباید هیچ جایی در این محیط منحصر به فرد داشته باشند. چه ایران باشد، چه کشوری دیگر.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ناظر به نشست اخیر امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش است که در دانشگاه صنعتی شریف گفته بود: بحث حضور در قطب جنوب هم یک حضور علمی است نه نظامی ولی چون ما تجربه و تجهیزات داریم، کمک می‌کنیم تا پایگاهی در قطب جنوب احداث شده و پرچم کشورمان در آنجا به اهتزاز درآید.

متیو میلر همچنین به موضوع اخیر پرتاب موشک توسط ایران هم پرداخت و مدعی شد: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور۳» توسط ایران ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در زمینه موشک‌های بالستیک است.

کد خبر 793414
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • علی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    31 10
    مردم قادر به خرید گوشت و حتی میوه نیستند و اجاره مسکن کمر مردم را خم کرده و شما سرمایه های ملت را صرف بلندپروازی های غیرضروری میکنید.
    • آبتین IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      12 26
      این دو قضیه هیچ ارتباطی با هم ندارن مثل این میمونه یه کشوری به بهانه قوی تر شدن اقتصادش بره مرزهاش رو از وجود سرباز و نیروهای ها امنیتی خالی کنه و جیره مواجب اونا رو قطع کنه
    • حسن IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      3 13
      این تشبیه خیلی بی معنی است. کدام آدم عاقل مرزها را بخاطر مسائل اقتصادی رها میکنه؟
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 0
      خوبه اماده تحویل می گیریم
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    9 18
    نیروی نظامی و اقتدار نظامی خیلی خیلی مهم است ، اقتدار اقتصادی مردم و رفاه مردم هم خیلی خیلی مهم است ، پس هیچ کدام را نمی شود فدای آن یکی کرد ، در بحث نظامی همین بس که تمامی کشور های قدرتمند جهان با نیروی نظامی و نه با احوال پرسی در همه جای جهان حضور دارند و نفوذ می کنند ، در بحث اقتصادی نیز همان بس که اگر اقتصاد ضعیف شود طبیعتاً نارضایتی داخلی ایجاد می شود و کیان یک کشور در خطر بحران های مختلف داخلی و خارجی می شود پس هیچ دولتی واقعاً نمی خواهد این مسئله ایجاد شود و تلاش هم خواهد کرد که بر این موضوع تسلط داشته باشد و وضعیت مطلوب باشد امیدواریم همه ی دولت ها در هر دوره الان و آینده بتوانند این انتظارات طبیعی و به حق داخلی را برآورده کنند.
  • عین اللهی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    8 22
    اجازه ما دست آمریکا نیست
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    12 22
    مرگ برآمریکای جنایتکار
  • کریمی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    4 15
    بااین کاربادغرورآمریکاخالی می شود
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    9 9
    جهان متعلق به خداست نه آمریکا