آسمان گیلان پس از چند روز آفتابی و صاف از فردا (سه‌شنبه) به تدریج بارانی خواهد شد و بارش‌های گاهی رگباری و شدید این استان را فرا می‌گیرد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس هواشناسی گیلان گفت: آخرین نقشه‌های هواشناسی نشانگر استقرار توده هوای غالبا پایدار تا سه‌شنبه هفته جاری در منطقه است بنابراین طی این مدت آسمانی صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد در برخی مناطق موقتی شدید پیش‌بینی شده‌است.

آرش نبی‌زاده اظهار کرد: طی این مدت گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق در برخی از مناطق استان گیلان دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: اما به تدریج از عصر فردا (سه‌شنبه) با نفوذ سامانه بارشی شرایط برای ابرناکی، مه آلودگی هوا، روند کاهش دما، وزش باد در برخی مناطق شدید، بارندگی گاهی رگباری شدید تا پنجشنبه هفته جاری فراهم است.

نبی‌زاده با بیان اینکه بارندگی‌ها طی چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری موقتی خیلی شدید خواهد بود، خاطر نشان کرد: دمای هوا در استان طی این ۲ روز بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به هشدارهای هواشناسی و پرهیز از استقرار و توقف در حاشیه رودخانه‌ها طی فعالیت این سامانه بارشی از رانندگان نیز خواست تا با توجه به بارندگی‌های شدید و رگباری طی این مدت برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتیاط لازم را داشته باشند.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد و افزایش ارتفاع موج و انتشار هشدار سطح زرد در این ارتباط اظهار کرد: دریا امروز با بیشینه ارتفاع موج ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریایی غالبا مناسب است اما از فردا (سه‌شنبه) تا پایان هفته جاری به تدریج و با ارتفاع موج ۱.۵ متر برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.
 
 

کد خبر 793113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha