رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از دستگیری فردی خبر داد که با هویت‌ جعلی اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیون یورویی از مردم در پوشش خرید ملک در خارج از کشور کرده بود.

دستگیری - دستگیری کارمند

به گزارش همشهری آنلاین، سردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: به دنبال اعلام مرجع قضایی مبنی بر کلاهبرداری فردی سودجو با هویت‌های جعلی از ۳۱ نفر از مردم رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت و در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که فردی با هویت‌های جعلی اقدام به تاسیس و ثبت شرکت کرده و خود را نماینده یک شرکت اروپایی معرفی کرده‌ است. این فرد با جعل نشان و نام آن شرکت و همچنین تبلیغات گسترده در شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور، وعده خرید املاک در خارج از کشور را به اتباع ایرانی داده بود.

وی ادامه داد: همچنین در پی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، متهم پس از کلاهبرداری از ۳۱ نفر به مبلغ ۲ میلیون یورو معادل حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال به یکی از کشورهای منطقه متواری شده‌ است. در همین راستا پلیس بین‌الملل‌ با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر کرد و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفاء مورد ردیابی  شناسایی قرار داد.

 رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: همزمان با پیگیری پرونده متهم از کشورهای محل تردد، اعلان قرمز صادره علیه متهمان به مراجع مختلف از جمله پلیس مهاجرت و گذرنامه ارسال شد تا در صورت عدم همکاری کشورهای مورد نظر و هنگام تردد احتمالی در مرزهای رسمی کشور بازداشت شود.

کریمی گفت: سرانجام با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم در هنگام ورود به کشور با همکاری ماموران پلیس مهاجرت و گذرنامه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بازداشت و برای ادامه روند رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.

به گفته وی، این فرد همدستان دیگری نیز دارد که تلاش پلیس برای دستگیری آنان ادامه دارد و اعلان قرمز اینترپل برای آنان نیز صادر شده است.

کد خبر 792753
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha