مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

تنها راه خوشبختی و تکامل تفکر صحیح است. در یک موقعیت بد باید به دنبال راهی برای رهایی از آن باشید. نتایج خوب به برنامه ریزی های صحیح وابسته است و برنامه ریزی هم نیاز به فکر کردن دارد.

خانواده

همشهری آنلاین؛گروه خانواده:بنابراین هر اقدام و تصمیمی که می گیرید محصول افکار شماست. چه مثبت و چه منفی. از آنجا که تفکر نیاز اساسی برای موفقیت است، ما بدون تفکر نمی توانیم کاری از پیش ببریم و مسیر درستی انتخاب کنیم. بنابراین اگر اگر افکار منفی بر ما غلبه کند چه اتفاقی می افتد؟ افکار شما می تواند برای تان از سازندگی به تهدیدی خطرناک و جدی تبدیل شود. در این حالت به فردی تبدیل می شوید که نشخوار فکری دارد. به جای اینکه به کمک آن افکار احساس آزادی کنید زیر بار سنگین شان له می شوید. معمولا وقتی بیش از حد به ذهن خود اجازه تفکر می دهید، هرج و مرج، آشوب و بی ثباتی ذهنی به وجود می آید و شما را برای دستیابی به آرامش روانی ناتوان می سازد.

در کتاب «نشخوار فکری» نوشته «الیور کالینز» آمده است: «نشخوار فکری شایع ترین بیماری ذهنی است. همچنینی از نظر عملکرد بسیار منحصر به فرد است چون می تواند هر اختلال روانی دیگری را تسریع کند. به ذهن آسیب می رساند و مانع از تصمیم گیری و انجام اقدامات صحیح می شود. در واقع ذهن شما را غیرفعال می کند. وقتی بیش از حد فکر می کنید بدون توجه به منطق روی آن افکار پیله می کنید. در این طورت انتقال از فکر به عمل هم غیرممکن می شود. چون دیگر تسلیم افکاری شده اید که بر ذهنتان غلبه کرده اند. افکارتان سرطانی شده و خارج از کنترل و بدون اجازه شما تکثیر می شوند. در این صورت است که با هر اقدام مثبتی که در نظر دارید، مخالفت می کند و ذهن فلج می شود. افسردگی، اضطراب و استرس به وجود می آید و سلامت روان را به خطر می اندازد.

با وخیم شدن سلامت روان و نشخوار فکری قطعا به انرژی بیشتری نیاز دارید. بسیاری از افراد که مبتلا به افسردگی هستند، شاید متوجه نشوند این اتفاق به دلیل نشخوار فکری رخ داده است. نشخوار فکری شما را وارد یک گودال تاریک می کند که در آن افکارتان شما را خفه می کند. این اتفاق باعث می شود بار ذهنی ده ها نفر را به یک باره تحمل کنید و خوش بینی درون خود را از بین ببرید. استرس بعد از این حادثه یکی از بدترین استرس هایی است که یک انسان می تواند تحمل کند. اگر به موقع برای درمان اقدام نکنید ممکن است برای همیشه هویت، اعتماد به نفس و عزت نفس خود را از دست بدهید. وقتینتوانید صداهای موجود در سر خود را خاموش کنید، ذهنتان پر از سروصدا می شود و دیگر صدای خود را نمی شنوید.»

برگرفته از کتاب «نشخوار فکری» نوشته الیور کالینز ترجمه آرزو مهران

کد خبر 792239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha