کووید طولانی مدت یکی از عارضه‌هایی است که گریبان بسیاری از مردم جهان را گرفته است. با شیوع دوباره این بیماری در دنیا، نگرانی از ابتلا به کووید مزمن هم زیاد شده است.

کووید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای بی سی نیوز، در حالی که هیچ آزمایش خاصی برای تعیین اینکه آیا فردی طولانی‌مدت کووید را تجربه می‌کند وجود ندارد، مطالعه جدیدی در مجله نیچر، منتشر شده است که از آزمایش خون برای یافتن بینش جدیدی در مورد اینکه چه نشانگرهای بیولوژیکی با این بیماری مرتبط است، استفاده می کند. محققان از یادگیری ماشینی برای کمک به تجزیه و تحلیل نشانگرهای ایمنی و سطوح هورمون در ۲۷۳ شرکت‌کننده بزرگسال در دانشگاه مونت سینای و یل استفاده کردند و افرادی را که حداقل یک سال پس از ابتلا به کووید-۱۹ با علائم طولانی کووید و بدون علائم کووید-۱۹ داشتند، مقایسه کردند.

کووید طولانی که در این مطالعه به عنوان علائم پایدار بیش از ۶ هفته پس از عفونت تعریف شد، با سطوح پایین‌تر هورمونی به نام کورتیزول همراه بود و تفاوت‌های مشخصی در سلول‌های ایمنی خاص و نشانگرهای التهابی در گردش خون داشت. این سطوح از طریق آزمایش خون شناسایی می شوند، اما این آزمایش خونی نیست که به طور خاص برای آزمایش کووید طولانی مدت انجام شود. آلیسون موریس، رئیس بخش ریوی، آلرژی و مراقبت‌های ویژه در این باره گفت: این نتایج مکانیسم‌های بالقوه‌ای را نشان می‌دهد که منجر به کووید طولانی مدت می‌شود که ممکن است قابل درمان باشد. همچنین ممکن است به شناسایی بیماران مبتلا به کووید طولانی کمک کند.

بیشتر بخوانید: 

موریس گفت: من فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین یافته‌های این مقاله این است که علائم افراد را با یافتن تفاوت‌های بیولوژیکی بین آنها و کنترل‌های سالم تأیید می‌کند. این مطالعه بر روی افراد نسبتا کمی انجام شد، بنابراین محققان می گویند برای درک بهتر اهمیت این نتایج به طور گسترده تر، مطالعات بیشتری مورد نیاز است. با این حال، آنها می گویند این مطالعه به دانشمندان کمک می کند تا یک قدم به دانستن بیشتر در مورد کووید طولانی نزدیک تر شوند. اگر نشانگرهای بیولوژیکی خاص برای کووید طولانی مدت وجود داشته باشد، می تواند به تأیید تشخیص کمک کند یا به درمان های هدفمند کمک کند.

کد خبر 791744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha