مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
۰ نفر

خبرهایی مبنی بر تبدیل زندان رجایی‌شهر که در ماه‌های اخیر برای همیشه تعطیل شد به کتابخانه اعلام شده است.

كتابخانه مسجد ابوذر

به گزارش همشهری آنلاین، زندان رجایی‌شهر که بیشتر از 40سال پیش فعالیت خود را در شهر کرج شروع کرده بود، در ماه‌های گذشته برای همیشه تعطیل شد تا به یک عرصه عمومی تبدیل شود. این تخلیه در راستای یکی از مصوبات سفر فروردین امسال رئیس دستگاه قضا به استان البرز صورت گرفت. با خروج زندانیان از رجایی‌شهر، حالا بحث تغییر کاربری این زندان  مطرح است و آن‌طور که مسئولان وعده داده بودند درصورت فراهم شدن سازوکارهای حمایتی، این مکان در کمترین زمان ممکن به مجموعه فرهنگی ورزشی تبدیل می‌شود. حالا صحبت‌هایی هم از کتابخانه شدن این مرکز مطرح است.

معاون فرهنگی شهرداری کرج این را اعلام کرده و به همشهری گفته است که تبدیل زندان رجایی شهر کرج به کتابخانه مرکزی با شعار «زندان دیروز، مرکز فرهنگی امروز» در دستور کار است.

به گفته امیر اشتری، زندان رجایی‌شهر به تازگی تخلیه شده و اقدامات لازم برای تبدیل آن به کتابخانه در حال بررسی و انجام است.

او همچنین از تجهیز و تکمیل سراهای مطالعه در کرج برای افزایش سرانه فرهنگی خبر داد و گفت که از 10 سرای مطالعه درنظرگرفته شده برای کرج، 3 سرا افتتاح شده است و چهارمی هم 15 مهر افتتاح می‌شود.
اشتری افزود: «سراهای مطالعه در مناطق کم‌برخوردار که خانواده‌های پرجمعیت و بافت شهری ریزدانه دارد، ساخته می‌شود.

به گفته او، 10 سرای مطالعه در 10 بوستان کرج دایر می‌شود که محیطی آرام برای مطالعه دارد‎؛ این سراها برای علاقه‌مندان به مطالعه و دانش‌آموزان به ویژه کنکوری‌ها مناسب است.
معاون فرهنگی شهرداری کرج با اشاره به اینکه کرج برای نخستین بار به مرحله پایانی انتخاب برای پایتخت کتاب کشور راه یافته است، خاطرنشان کرد: «با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، عنوان پایتخت کتاب ایران توسط شهر کرج کسب خواهد شد.

علاوه بر راه‌اندازی سراهای مطالعه، بهره‌برداری از بوستان کتاب با جانمایی سردیس مفاخر و نویسندگان البرزی، حدفاصل دو دانشگاه هنر و آزاد اسلامی کرج، نیز از اقدامات شهرداری کرج در این حوزه است.
 

کد خبر 791497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha