متئو مسینا دنارو که زمانی به او لقب «آخرین پدرخوانده مافیای سیسیلی» داده بودند، در بیمارستان زندان به کما و از دنیا رفت.

پدر خوانده مافیا

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از گاردین، متئو مسینا دنارو، 61 ساله، که به پدرخوانده مافیای ایتالیا معروف است، پس از 30 سال فرار در حالی که یک کلینیک سرطان در پالرموی سیسیل با نام جعلی آندریا بونافده بستری بود، توسط پلیس دستگیر شد.

دنارو به دلیل فعالیت‌هایش برای مافیای سیسیل (کوزا نوسترا) و به ‌دلیل نقشی که در قتل جیوانی فالکونه و پائولو بورسلینو، دو دادستان ضد مافیا، در سال ۱۹۹۲ داشت، در حکمی غیابی به حبس ابد محکوم شد. او همچنین به‌دلیل دست داشتن در بمب‌گذاری‌های فلورانس، رم و میلان در سال ۱۹۹۳، که ۱۰ کشته به جا گذاشت، یک حکم حبس ابد دیگر گرفت. این رئیس مافیا به چند قتل دیگر در دهه ۱۹۹۰ متهم است.

مرگ آخرین پدرخوانده مافیا | رازهای باند مافیای سیسیل دفن شد

بنا بر اعلام دادستانی، دنارو در سال ۱۹۹۳، پسری ۱۲ ساله به نام جوزپه دی‌ ماتئو را دزدید تا پدرش علیه مافیا در دادگاه شهادت ندهد. او این پسر را 2 سال گروگان گرفت. بعد او را خفه کردند و جسدش را در اسید انداختند.

دنارو در سال 2020 متوجه شد که دچار سرطان پیشرفته روده بزرگ شده است. بنابراین درمانش را به طور مخفیانه در یک کلینیک سرطان در سیسیل آغاز کرد. اما انگار پایان قدرت این پدرخوانده فرارسیده بود. 16ژانویه امسال پلیس در جریان حضور پدرخوانده مافیا در این کلینیک قرار گرفت و وارد ماجرا شد. پلیس دنارو را در حالیکه در حال درمان بود، دستگیر کرد و از این کلینیک به بیمارستان زندان برد. در آنجا مداوایش ادامه داشت، اما پیشرفت بیماریش آنقدر بود که وی به کما رفت. 

دنارو وصیت کرده بود که برای زنده نگهداشتنش از هیچ دستگاهی استفاده نکنند. بنابراین خانواده و مسئولان بیمارستان وقتی متوجه شدند، دنارو به کمای غیر قابل بازگشت رفته است، تصمیم گرفتند،دستگاه‌ها را از او جدا کنند و مرگ او را بپذیرند. بدین ترتیب امپراطوری سلطان مافیای ایتالیا که با گفتن این جمله که با آدم‌هایی که من کشتم، به تنهایی یک قبرستان را پر می‌کنم، به خود می‌بالید، به پایان رسید.

دنارو پس از دستگیری، نام خانوادگی دخترش لورنزا متولد سال 1996 را که از پلیس مخفی کرده بود، به او برگرداند. 

گفته می‌شود دنارو آخرین کسی است که رازهای باند کوسا نوسترا را در سینه دارد. بسیاری از خبرچین‌ها و دادستان‌ها معتقدند او اطلاعات و اسامی کسانی را دارد که در پرونده‌های مهم جنایت و اقدامات مجرمانه مافیا نقش ‌داشته‌اند.

کد خبر 791259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha