انتشار اخباری از سوی وزیر راه مبنی بر خروج سیمان و فولاد از بورس کالا معاملات امروز بورس را تحت تاثیر قرار داد. با این حال یک منبع مطلع در دولت به همشهری گفت:سیمان و فولاد از بورس کالا خارج نخواهند شد و نظر وزیر راه و شهرسازی فقط یک رای در هیات دولت است که منجر به مصوبه نخواهد شد.

بورس تهران

به گزارش همشهری، ارزش کل معاملات خرد دردادوستد های امروز با ۸۶۱ میلیارد تومان افزایش به ۳ هزارو ۹۱۳ میلیارد تومان رسید. این نشان می دهد ارزش معاملات خرد نسبت به روز شنبه ۲۸.۲ درصد رشد کرده است.

با وجود رشد ارزش معاملات ، آمار ها نشان می دهد شتاب خروج پول از بازار سهام در مقایسه با روز های گذشته بیشتر شده است.

امروز جمعا ۶۵۳ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شده که ۵۳۰ میلیارد تومان بیشتر از روز شنبه بود.

به نظر می رسد بازار سهام تحت تاثیرمواضع اخیر وزیر راه و شهر سازی مبنی بر خروج فولاد و سیمان از بورس کالا قرار گرفته است. چرا که خروج این محصولات از بورس کالا  سهام شرکت های تولید کننده سیمان وفولاد را تحت تاثیر قرار می دهد و چون این دو صنعت از جمله صنایع اثر گذار در بورس هستندو بخش مهمی از ارزش بازار را در اختیار دارند هر نوع افت قیمت سهام این شرکت ها می تواند منجر به افت کل بازار شود.

در چنین شرایطی برآورد می شود سایه اخبار مربوط به خروج سیمان و فولاد از بورس کالا در مبادلات فردا هم بر سر بورس سنگینی کند و اجازه رشد را به شاخص  بورس ندهد.

با این حال یک منبع مطلع در دولت به همشهری گفت:سیمان و فولاد از بورس کالا خارج نخواهند شد و نظر وزیر راه و شهرسازی فقط یک رای در هیات دولت است که منجر به مصوبه نخواهد شد. به گفته او دولت هرگز اقدامی علیه فولاد و سیمان در بورس کالا انجام نمی‌دهد.

کد خبر 790987
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha