بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده استان کرمانشاه متناسب با هر شهر ارائه می‌شود.

بافت فرسوده کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین، ۴۵۰ هزار نفر از مردم کرمانشاه در ۲ هزار هکتار بافت شهری فرسوده زندگی می‌کنند. تا کنون اقداماتی برای بازسازی بافت فرسوده انجام شده، اما این طور که استاندار کرمانشاه خبر می‌دهد، این اقدامات کافی نبوده‌است و باید متناسب با هر شهری باشد.
محمدطیب صحرایی می‌گوید: «برای تشویق شهروندان به استفاده از این بسته‌های تشویقی نخست لازم است، بسته های تشویقی روشن و شفاف تدوین کنیم.»
استاندار کرمانشاه می‌افزاید: «بحث افزایش مشوق‌ها تا زمان اثرگذاری و رسیدن به نتیجه نیز لازم است با شرایط شهرهای مختلف متناسب باشد. مثلا شهر سرپل ذهاب ضوابط و مشوق هایی می طلبد که برای شهری مانند کرمانشاه جوابگو نیست و باید این ضوابط و مشوق ها متناسب سازی شود.»
ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند یا از تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن استفاده کنند یا اینکه برای نوسازی، ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات جهش مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله با نرخ مصوب شورای عالی پول و اعتبار دریافت کنند.
نوسازی بافت فرسوده برای جلوگیری از آسیب در زمان بلایای طبیعی از سوی مسئولان استانی دنبال می‌شود و طرح تفصیلی و طرح جامع شهر کرمانشاه طی سال‌های گذشته تهیه شده است و در آن مجموعه محلات به خوبی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 790902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha