چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت eBay برای کاهش فشار‌های مالی و تمرکز بیشتر بر روی تجارت الکترونیک، نرم‌افزار Skype را تا نیمه اول سال 2010 به فروش می‌رساند.

به گزارش وب‌سایت بلومبرگ، جان دوناهو مدیر عامل شرکت eBay با اعلام برنامه این شرکت برای عرضه اولیه عمومی این سرویس افزود که با وجود موفقیت Skype در صنعت تلفن اینترنتی؛ مدیریت این سرویس بسیار دست و پا گیر است و با اهداف اولیه eBay همخوانی ندارد.

مگ ویتمن؛ مدیرعامل سابق eBay سرویس Skype  را به قیمت 2.6 میلیارد دلار در سال 2005 خریداری کرد و به گزارش TeleGeography از آن زمان تا به حال این سرویس بیش از 8 درصد از بازار تلفن اینترنتی را به خود اختصاص داده‌است.

عرضه اولیه Skype بین 500 میلیون تا 1 میلیارد دلار برای eBay سود خواهد داشت و ارزش بازار  این محصول نیز تا 3 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

تحلیل‌گران حدس می‌زنند که مایکروسافت و گوگل از اولین متقاضی‌های خرید Skype  باشند و به همین دلیل عرضه اولیه عمومی این سرویس سودآورتر از فروش اختصاصی آن خواهد بود.

سرویس Skype از یک نرم‌افزار ساده و یک سرور قدرتمند تشکیل شده‌است و حدود 400 میلیون کاربر دارد.

کاربران با نصب نرم‌افزار Skype که مجانی نیز هست، به چت و برقراری ارتباط صوتی و تصویری با دوستانشان می‌پردازند.

این سرویس به کاربران اجازه برقراری تماس را نیز می‌دهد. تماس با کاربرانی که دارای نرم‌افزار Skype هستند مجانی می‌باشد ولی برای ارتباط با تلفن ثابت و موبایل باید مبلغی را از طریق یک حساب اینترنتی به eBay پرداخت کرد.

کد خبر 79078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز