اداره‌کل زندان‌های استان تهران پیرو انتشار خبری با عنوان «فوت زندانی فرامرز جاویدزاد به دلیل عدم ارائه خدمات درمانی در ندامتگاه اوین» در برخی رسانه‌های معاند، توضیحاتی ارائه کرد.

زندان اوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل زندان‌های استان تهران، زندانی فرامرز جاویدزاد به اتهام مشارکت در انتقال مال غیر، مشارکت در تشکیل شبکه جعل و کلاهبرداری، انتقال سه فقره مال غیر در حال تحمل کیفر در ندامتگاه اوین بود.

باوجود اینکه در مطلب کذب منتشر شده عنوان شده عدم اعزام و رسیدگی پزشکی باعث فوت زندانی شده است، نامبرده در مدت حضور در زندان به دلیل سابقه بیماری در دستگاه گوارش پنج نوبت به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شده است همچنین برابر اطلاعات موجود در اسناد و پرونده پزشکی، زندانی یک نوبت در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفته که با اصرار و رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص شده است.

این زندانی روز اول مهر و پس از وخامت حال، بلافاصله به بهداری منتقل و عملیات CPR با حضور پزشک و پرستار و عوامل اورژانس ۱۱۵ انجام شده است که با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته این زندانی فوت کرده است.

رسیدگی به وضعیت درمانی تمامی زندانیان از حقوق تثبیت شده در تمامی مراکز تأمینی و تربیتی است که در مورد این زندانی با سن ۶۰ سال طی دو ماه تحمل کیفر پنج نوبت اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان علاوه بر رسیدگی‌های پزشکی داخل زندان ثبت شده است.

کد خبر 790689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • نوریان IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 14
    والا ما اینقدر به این زندانیان رسیدگی میکنیم در بیمارستان که حد ندارد تمام زندانیان در بیمارستان ما درمان میشن حتی رسیدگی به انها بیشتر از مردم عادی است اصلا اینطور نیست که نسبت به انها بی تفاوت بود
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 4
    من که قانع شدم
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 3
    افرادباشرایط متفاوت زندان میشوند کهباید شرایط انها راکنترل کرد دستهای خودرا اخرخط میبینند طبیعی است که مسیر خودزنی وایجاد هزینه برای نظام کنند ومثلا درارمانشان الگو وفداکاربحساب ایند یااز بیرون کمک به نابودی شوند تا ایجاد هزینه کنند
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    3 2
    عجیبه هیچوقت دولت گرامی رییسی هیچ اشتباه و قصوری نمیکند...
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    4 0
    چرا اشخاصی که دارای بیماری وسن زیاد هستن بوسیله پابند آزاد نمی کنند مگر قانونی برای بیماران وجود نداره سنین بالا در زندان خود مشکلاتی داره