وزیران امور خارجه ایران و سوئد در نیویورک با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

رایزنی وزیران خارجه ایران و سوئد

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه دیدارهای دیپلماتیک «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، «توبیاس بیلستروم» وزیر خارجه سوئد در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان با وی دیدار و گفتگو کرد.

 بر اساس این گزارش، همچنین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، عصر روز جمعه با وزیر خارجه نیجر نیز در محل اقامت خود دیدار و گفتگو کرد.

رایزنی های وزیر خارجه در نیویورک | دیدار مهم امیرعبداللهیان با همتای سوئدی

در این دیدار آخرین تحولات سیاسی نیجر و روابط دوجانبه مورد گفتگو و  تبادل‌نظرقرار گرفت.

اعلام ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و مالدیو

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) از احیای روابط بین تهران و ماله خبر داد. متعاقب جلسه روز جمعه بین «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و «احمد خلیل» وزیر امور خارجه مالدیو در حاشیه هفتادوهشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالدیو در راستای منافع و آرمان‌های ملت‌های خود، بر تصمیم ۲ کشور برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک تأکید کردند. 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ۲ دولت توافق کردند روابط دوستانه فی‌مابین را بر اساس احترام متقابل به حاکمیت، برابری، منافع مشترک و همزیستی مسالمت‌آمیز توسعه دهند. 

طبق اعلام تهران، ایران و مالدیو همچنین تصمیم گرفته‌اند همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری، تجارت، سفرها و تماس‌های مردم با مردم، علم و نوآوری‌های فناوری تقویت کنند.

مالدیو اسفند ماه سال گذشته و با استقبال از توافق ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دوجانبه، اعلام کرد که آماده ازسرگیری روابط خود با ایران است.


 

 
 
 

کد خبر 790441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha