سخنگوی وزارت دفاع گفت: در فرایند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود که این موضوع سابقه هم دارد یکی از سامانه‌های که در فرایند آزمون و تحقیقات بود دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود.

طلایی نیک

به گزارش همشهری آنلاین، سردار طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره جزئیات حادثه امروز در گرگان گفت: به اطلاع هم وطن عزیز می‌رسانم که در فرایند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود که این موضوع سابقه هم دارد یکی از سامانه‌های که در فرایند آزمون و تحقیقات بود دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود.

وی ادامه داد: قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده  که تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوطه در حال جمع آوری این قطعات سقوط کرده هستند.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: از اهالی محترم گرگان انتظار می رود اگر با قطعاتی از سامانه مواجه شدند از دستکاری و جابجایی آن خودداری کنند تا انشالله تیم‌های امدادی و عملیاتی که در حال جمع آوری این قطعات هستند بتوانند وظایف امدادی و عملیاتی خود را انجام دهند.

سردار طلایی نیک تاکید کرد: این آزمایش‌ها در مناطق کویری داخل کشور انجام می شود که چنین اتفاقی در همه دنیا رخ می‌دهد و در یکی از این آزمون‌ها یکی از سامانه‌های تحقیقاتی و آزمایش دچار مشکل شده و قطعات آن در شهر گرگان سقوط کرده است.

سردار طلایی نیک اضافه کرد: ستاد امدادی و تامین در استان گلستان و شهرستان گرگان وجود دارد و مسئولیت خود را انجام می‌دهد و مردم هم می‌توانند در صورتی که قطعاتی را یافتند به واحد های مستقر اطلاع بدهند.

وی گفت: امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید و طبق دستورات صادر شده همه کارها انجام خواهد شد و خوشبختانه هیچ گونه صدمات و تلفات جانی نداشتیم و قطعاً هر خسارتی به هموطنان و همشهریان گرگانی وارد شده باشد از طریق دستگاه های ذیربط خسارت آن جبران خواهد شد.

کد خبر 789264
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha