سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم که امروز شاهد در اختیار قرار گرفتن دارایی‌های ایران باشیم و این پول به حساب ایران در یکی از کشورهای دوست منتقل شود.

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی امروز به صورت کامل در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت، گفت: تبادل زندانیان امروز انجام خواهد شد. پنج زندانی شهروند ایران از زندان‌های آمریکا آزاد خواهند شد و دو تن از شهروندان بر اساس درخواست و علاقه خود وارد ایران خواهند شد و یک نفر از آنها با توجه به حضور خانواده‌اش در یکی از کشورهای دیگر به خانواده خود در کشور ثالث منتقل خواهد شد و دو نفر دیگر ابراز تمایل کردند در آمریکا حضور داشته باشند و پنج زندانی ایرانی امروز آزاد و به صورت متقابل پنج شهروند زندانی در ایران هم آزاد خواهند شد. امیدواریم این روند براساس توافق صورت بگیرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه ۲۷ شهریور در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

وی در پاسخ به سؤالی گفت: استیفای حقوق ملت جزو وظایف دولت است. دولت سیزدهم هم با وعده‌هایی که با ملت داد و رویکردهای سیاست خارجی خود استیفای حقوق ملت را در عرصه‌های مختلف از جمله آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در برخی کشورها با جدیت دنبال کرد. این رویکرد تا این مرحله به نتایج بسیار خوبی منجر شد.

کد خبر 789205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    1 1
    ۷ میلیارد بوده شما نوشتین ۶ میلیارد ولی ۵میلیارد و … ریختن تو حساب قطری ایران !!!!!!