سخنگوی حکومت طالبان افغانستان گفت که حکوت موقت در مناقشه قره باغ، از جمهوری آذربایجان در برابر ارمنستان حمایت می کند.

ذبیح الله مجاهد

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری آوای افغان نوشت: «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در مصاحبه با خبرنگار تلویزیون دولتی آذربایجان خاطرنشان کرد که ما از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت خواهد کرد.

اظهارات سخنگوی طالبان در حالی بیان شد که چندین سال است که میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه استراژیک قره باغ درگیری زیادی به وجود آمده است که دو طرف ادعا دارند که این منطقه مربوط به خاک آنهاست.

مجاهد تاکید کرد:ما همیشه از احترام کشور ها به تمامیت ارضی یکدیگر حمایت کرده ایم؛ازآنجایی تمامیت ارضی افغانستان از اهمیت فوق العاده برخوردار است،لذا من هم فکر می کنم میزان اهمیت تمامیت ارضی برای باکو نیز از اهمیت بالایی برخوداراست.

به گزارش خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان،سخنگوی طالبان از آمادگی این حکومت از آغاز فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در کابل سخن گفت.

وی افزود: زمینه های مساعدی را برای افتتاح نمایندگی جمهوری آذربایجان را در کابل فراهم کرده ایم و همچنین مایل به افتتاح نمایندگی خود در باکو هستیم.

کد خبر 788713
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    1 5
    حکومت طالبان را هیچ کشوری به رسمیت نشناخته🪰 بعد از تمامیت عرضی آذربایجان حکایت میکند؟ 🤩🤩🤩🤩عجب دنیایی شده این را کم داشتیم ... ...
  • خرزوخان IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    2 5
    ... خان بشین سرجات طالبان که تمام و کمال شرارت وعقب ماندگی هست چی به این حرفها غلط زیادی نکن ... ...