روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی مدعی شد که وزیر دفاع چین از مسئولیت‌های خود کنار گذاشته شده و تحت بازجویی است.

لی شانگفو وزیر دفاع چین

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از سه مقام مسئول آمریکایی و دو منبع مطلع، نوشت که واشنگتن معتقد است «لی شانگفو» وزیر دفاع چین در قید بازداشت به سر می‌برد.

این روزنامه مدعی شد که لی شانگفو از مسئولیت‌های خود کنار گذاشته شده و در حال بازجویی خانگی است. او بیش از دو هفته است که در انظار عمومی ظاهر نشده و در نشستی که قرار بود در ویتنام برگزار شود حاضر نشده است.

به نوشته فایننشال تایمز، وزیر دفاع چین که یکی از اعضای پنجگانه شورای حاکمیتی چین است، آخرین بار دو هفته پیش در تاریخ ۱۵ آگوست و در کنفرانس امنیتی با کشورهای آفریقایی دیده شد.

طبق این گزارش، «لی شانگفو» قرار بود تا در نشستی با مقامات وزارت دفاع ویتنام در هفته گذشته دیدار کند که به یکباره این نشست لغو شد. مقامات ویتنامی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که دلیل لغو نشست به شرایط جسمانی وزیر دفاع چین باز می‌گردد.

در این راستا «رام امانوئل»، سفیر آمریکا در ژاپن نیز امروز (جمعه) در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مدعی حبس خانگی وزیر دفاع چین شد. او نوشت: «لی شانگفو، وزیر دفاع چین طی سه هفته گذشته در مجامع عمومی دیده نشده است. او برای سفر برنامه ریزی شده به ویتنام حضور نداشت».

وی در ادامه مدعی شد: «اکنون نیز ما شاهد آن هستیم که وی در دیدار برنامه ریزی شده با فرمانده نیروی دریایی سنگاپور غیب داشت. آیا وی در حبس خانگی به سر می‌برد؟».

عدم حضور لی شانگفو در انظار عمومی پس از آن است که برکناری  «کین گانگ» وزیر خارجه سابق چین نیز در سوم مرداد پس از غیبت طولانی، به شکل رسمی اعلام شد. در دهم مرداد نیز «لی یوشائو» فرمانده یگان موشکی چین پس از چند هفته غیبت، به دلیل «فساد» برکنار شد.

کد خبر 788605
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • AU ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    چی شده ؟ نظر شما چیست رفیق همشهری ؟
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    1 1
    وقتی که یک خبر فقط از جانب یک زوزنامه غربی منتشر شده است، چرا تیتر خبری شما آن را به عنوان یک خبر قطعی نشان میدهد؟ یعنی اینقدر به اخبار غربی اعتماد دارید؟! جلبه که خودتان هم در متن خبر چند بار از کلمه «ادعا» استفاده کرده اید.