ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه طی سخنرانی در «مجمع اقتصادی شرق» در ولادی وستوک این کشور اعلام کرد که این کشور هرگز یک قدرت استعماری نبوده است.

پوتين

به گزارش، همشهری آنلاین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه شنبه (امروز) در جریان یک نشست در ولادی وستوک درباره موضوعات اظهارنظر کرد.

ولادیمیر پوتین در این نشست گفت، کشورهای غربی در حال نابودی چارچوب موجود روابط اقتصادی جهانی هستند که خودشان در وهله اول به ایجاد آن کمک کردند و بسیاری از کشورها با این امر مخالف هستند.

پوتین اظهار داشت که چشم انداز اقتصاد بین‌المللی تا حدی در حال تغییر است چرا که «برخی از کشورها، در درجه اول کشورهای غربی با دستان خودشان در حال تخریب نظام روابط مالی، تجاری و اقتصادی با کشور خود هستند».

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، البته این فعالیت مخرب همزمان با گسترش همکاری تجاری واقعی است که بسیاری از کشورهای جهان را وا می‌دارد که در برابر هرگونه فشار خارجی مقاومت کنند و منافع ملی خود را دنبال کنند.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که در نتیجه این اقدامات، یک مدل جدید بین‌المللی در حال ترسیم است البته نه با استانداروهای غربی بلکه با استانداردهای همه بشریت ...و این باعث ایجاد یک جهان چند قطبی می‌شود».

پوتین: هرگز قدرت استعمارگر نبوده‌ایم | واکنش به یک سوال درباره سابقه نظامی گری اتحاد جماهیر شوروی
پوتین در مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک

رئیس‌جمهور روسیه در بخشی از سخنان خود به روابط خوب این کشور با دیگرل کشورهای آسیایی و همچنین آفریقا اشاره کرد و با یادآوری سابقه استعمار قاره ره آفریقا توسط قدرت‌های غربی اعلام کرد که یک دلیل روابط خوب آفریقا با روسیه، این است که روسیه هرگز یک قدرت استعماری نبوده است.

مجری نشست ولادی وستوک از ولادیمیر پوتین درباره سابقه نظامی گری اتحاد جماهیر شوروی در دیگر کشورها از قبیل کشورهای حوزه بالتیک و برخی دیگر از کشورهای شرق اروپا سوال کرد که رئیس‌جمهور روسیه در جواب اعلام کرد که این اقدامات، اشتباه اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

سخنرانی رئیس‌جمهور روسیه در شرایطی انجام شد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اخیرا درباره اشتیاق کشورهای جهان برای دور شدن از نهادهای بین‌المللی تحت سلطه غرب صحبت کرده بود.

به گفته لاوروف، گروه اقتصادی «بریکس»  و سازمان همکاری شانگهای در حال کسب نفوذ بین‌المللی بیشتری هستند برای اینکه بسیاری از کشورها به دنبال دور زدن نهادهای بین‌المللی تحت سلطه غرب هستند.

کد خبر 787954
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    20 2
    به‌ امید پیروزی روسیه بر مزدوران آمریکا و ناتو