چندی قبل با توجه به افزایش پرونده های سرقت از خانه های شمال تهران تیمی از کارآگاهان اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند چند باند به صورت های جداگانه در شمال و شرق تهران با شگردهای مشابه دست به سرقت از خانه ‌ها می‌زنند که همین سرنخ ها کافی بود تا اعضای این باندها به صورت ویژه تحت نظر قرار گرفته شوند.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی تهران پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیات‌های جداگانه، ۲۴ سارق حرفه ای که در ۸ باند فعالیت می کردند را دستگیر کردند.

سرقت گاوصندوق از داخل خانه

یکی از شاکیان پرونده گفت:  ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شامگاه چهارشنبه ۲۱ تیرماه بیرون از خانه بودیم که همسایه‌ها به من خبر دادند که خانه‌مان را دزد زده و من هم سریع خودم رو به خانه رساندم و با صحنه بهم ریخته شده خانه روبرو شدم.

او افزود: زود با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و خیلی زود ماموران به خانه‌مان آمدند و تحقیقات را آغاز کردند و در ادامه کارآگاهان پلیس آگاهی تهران با حضور در خانه‌ام فیلم‌ دوربین‌های مداربسته را مورد بازبینی قرار دادند و مشخص شد که دزدان ابتدا با شکستن حفاظ‌های فلزی وارد بالکن شده و شیشه پنجره را شکسته و داخل خانه شده بودند.

مرد جوان ادامه داد: ما روی گاوصندوق لباس و وسایلی که نیاز نداریم را گذاشته بودیم تا گاوصندوق مخفی باشد اما آنها با سرسختی زیاد توانسته بودند گاوصندوق را پیدا کنند.

او افزود:  آنها وقتی می‌بینند نمی‌توانند ۲ نفری گاوصندوق را بلند کنند به همدستشان زنگ می‌زنند و او با خودروی تیبا به جلوی ساختمان می‌آید و آنها گاوصندوق را از بالای ساختمان به پایین پرت می‌کنند و سپس گاوصندوق را داخل خودروی تیبا گذاشته و پا به فرار گذاشته‌اند.

شاکی پرونده اظهار داشت: سند خانه، پول نقد، طلا و سند دوتا از خودروهایمان داخل گاوصندوق بود که تا الان هیچکدام از این اموال پیدا نشده است.

یکی دیگری از شاکیان پرونده گفت: ساعت ۹:۴۰ دقیقه آخرین روزها خرداد ماه بود که همسایه‌ها با پسرم تماس می‌گیرند و گزارش دزدی از خانه را به او می‌دهند که ما به سرعت خودمان را به خانه رساندیم و با خانه‌ای کاملا بهم ریخته مواجه شدیم همه کشوها و اتاق‌ها را گشته بودند و کلید گاوصندوق را پیدا کردند و در گاوصندوق را باز کرده و طلاها، دلار، سکه و جواهرات را برده بودند.

او در خصوص نگهداری این اموال با ارزش در خانه‌اش گفت: چون فکر می‌کردیم گاوصندوق وسیله امنی برای نگهداری وسایل قیمتی است و حتی طلاها و سکه‌های عروس‌مان هم داخل صندوق بود که ارزش آنها ۳ میلیارد تومان بود.

خاموشی چراغ خانه‌ها شگرد دزدان حرفه‌ای

یکی از سارقان حرفه‌ای که با ورود از مسیر بالکن و شکستن پنجره خانه‌ها دست به سرقت میلیاردی گاوصندوق‌ها زده بود می‌گوید پول زیادی از این سرقت‌ها به دست نیاوردیم.

خانه‌هایی که سرقت کردید چطور شناسایی می‌کردید؟

پس از پرسه زدن در کوچه‌ها هر خانه‌ای که چراغش خاموش بود را به سراغش می‌رفتیم و پس از زنگ زدن اگر کسی جواب نمی‌داد از نبود اهالی داخل خانه اطمینان پیدا می‌کردیم و از مسیر نرده‌ها و شکستن پنجره یا مسیر بالکن وارد خانه‌ها می‌شدیم.

سابقه داری؟

نه تازه کار هستم.

چطور متوجه وجود گاوصندوق در خانه‌ها می شدید؟

وقتی همه جای خانه را جستجو می‌کردیم متوجه می‌شدیم که گاوصندوق در خانه‌ وجود دارد.

چطور گاوصندوق‌ها را سرقت می‌کردید؟

اگه امکان جابجا شدن داشت به کمک همدستانم کاملا گاوصندوق را سرقت می‌کردیم و در یکی از سرقت‌ها هم اینقدر داخل خانه گشتیم تا کلید را در کشوی اتاق پیدا کردیم و گاوصندوق را خالی کردیم.

چه چیزهایی از داخل گاوصندوق سرقت کرده بودید؟

طلا، سکه، جواهرات، اسناد خانه و ماشین، دلار و ... اسناد را دور می‌ریختیم و فقط طلاها، سکه و دلار را به مالخر می‌فروختیم.

چقدر پول به دست آوردید؟

نفری ۵۰۰ میلیون تومان به هرکداممان رسید.

مردم چه نکات ایمنی را رعایت کنند که شما سرقت برایتان سخت‌تر می‌شود؟

حفاظ‌های محکم‌تری برای خانه‌هایشان استفاده کنند و اموال قیمتی را در گاوصندوق هایشان نگه ندارند.

کد خبر 787623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha