سیاستمداران امریکایی برای جلوگیری از منقضی شدن تحریم‌های موشکی ایران در ماه آینده میلادی دست به دامن رئیس‌جمهور اوکراین شدند.

توافق ایران و آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، «ریچارد گلدبرگ» عضو سابق شورای امنیت ملی امریکا از ولودیمیر زلنسکی خواسته تا دیر نشده کشورهای اروپایی عضو برجام را برای جلوگیری از پایان این تحریم و به عبارتی تمدید مهلت آن تحت فشار بگذارد.

گلدبرگ با انتشار مطلبی در روزنامه اوکراینی «کی یف پست» با اعتراف به اینکه جمهوری اسلامی ایران از زبان قانون برای دفاع از رفتار خود در عرصه‌های بین‌المللی استفاده می‌کند، نوشته: اجازه دادن به پایان تحریم موشکی ایران در چهارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت یک پیروزی برای مسکو و تهران است و حفظ آن و حتی بازگرداندن تحریم تسلیحاتی متعارف یک پیروزی بزرگ برای اوکراین خواهد بود.

او در راستای خواست امریکا برای تمدید تحریم‌های موشکی ایران خواستار طرح ادعای مسئول دانستن ایران در کشته شدن اوکراینی‌ها در جنگ این کشور با روسیه شده و مدعی شده: بر اساس مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، اگر تنها یکی از اعضای اصلی توافق هسته‌ای نامه‌ای به شورای امنیت ارسال کند که ایران تعهدات خود را نقض کرده است، تمامی تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه تهران ظرف ۳۰ روز بازگردانده می‌شوند. در صورتی که رئیس‌جمهور اوکراین این درخواست را مطرح کند، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، می‌تواند این کار را به تنهایی در عرض چند دقیقه انجام دهد.

کد خبر 787491
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    19 14
    ما کشور محدودی هستیم نباید به بعضی ها آنقدر میدان داد تا امنیت واقتصاد مارا مورد تهاجم بیگانه قرار دهند باید حتی با دشمن هم کجدارمریض رفتار کنیم چون فشار بیشتر موجب نارضایتی وخشم مردم می شود این به صلاح کشور نیست بلکه به صلاح ومنافع تند روها بر میگردد
  • مصطفی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    12 6
    عجب اینا چجور توافقی کردن تو برجام که ما همیش داریم تحریم میشیم و هیچ کاری از دستمون بر نمیاد؟
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    به ما چه جنگ اوکراینی
  • عبدالله IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    ابر قدرتی که در دوران جنگ سرد وگرم مقابل بلوک غرب ایستاده چهه شده که اینک محتاج ایران شده