رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران‌، از احداث 500 نماز خانه در همه سطح شهر تهران و در همه نواحی تا پایان شش ماهه ابتدای امسال خبر داد‌.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی‌، با بیان این مطلب گفت‌: بر اساس دستور شهر تهران‌، در هر ناحیه سطح شهر تهران‌، دو نمازخانه احداث می‌شود تا در مواقع بسته بودن در مساجد‌، نمازگزاران به این نمازخانه‌ها مراجعه کنند‌.

 وی افزود‌: این نمازخانه‌ها در وسعت کم و با متراژ حدود 50 متردر خیابان‌های اصلی تهران و در دید شهروندان ساخته می‌شود. ناصحی خاطر نشان کرد‌: این نماز خانه ها تا پایان شش ماهه ابتدای سال‌، توسط شهرداری تهران در همه نواحی احداث خواهد شد‌.

 رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران همچنین از اجرای مراسم نماز جماعت در روز طبیعت د‌ر نمازخانه‌های 50 پارک بزرگ شهر خبر داد و افزود‌: استقبال شهروندان از این مراسم به قدری بود که در بعضی پارک‌ها با کمبود مهر و امکانات مورد نیاز برگزاری نماز مواجه شدیم و با این اقدام شهروندان توانستند علاوه بر استفاده از سامانه‌های نشاط به مراسم مذهبی خود نیز بپردازند‌.

 وی در ادامه با اشاره به اقدامات این مرکز در سال گذشته اظهار کرد‌: در سال گذشته 17 میلیارد تومان بودجه برای تعمیر مساجد و حوزه‌های علمیه و انجام کارهای فرهنگی در اختیار داشتیم. ضمن اینکه قریب به 13 میلیارد تومان نیز بودجه تکمیلی داشتیم که با این بودجه اقدام به ساخت 40 باب مسجد در نقاطی که مسجد وجود نداشت‌، کردیم.

 رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران بودجه مصوب این مرکز در سال جاری را 26 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود‌: عمدتاً اعتبارات و بودجه ما به طور متمرکز نیست، ما بودجه را بر اساس آمار مساجد در مناطق 22 گانه تقسیم می‌کنیم و پول را در اختیار شهرداران مناطق می‌گذاریم، اما سیاست‌گذاری‌ها و نحوه صرف این بودجه با هماهنگی شهرداران مناطق و نظارت مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری انجام خواهد شد.

 ناصحی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما بیمه کردن همه مساجد شهر تهران و حوزه‌های علمیه در برابر آتش‌سوزی بود. وی ادامه داد: همچنین درخواست و پیگیری 5 قطعه زمین در 5 پهنه شهر تهران برای تاسیس و ساخت حوزه‌های علمیه و معافیت عوارض ساخت‌، سالیانه و ایمنی مساجد با هماهنگی شورای شهر از دیگر اقدامات ما بوده است.

مشاور شهردار تهران در ادامه گفت: در سال 87 تمامی مساجد سطح منطقه 4 شهرداری تهران را به صورت پایلوت با بهترین فرش سجاده‌ای مفروش کردیم که این کار قریب به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه داشت. وی از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی‌، اهدای بسته‌های فرهنگی به نمازگزاران‌، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و‌... به عنوان دیگر اقدامات مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نام برد‌.

همشهری جمعه

کد خبر 78684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز