رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در فارس خواستار رد مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص حرفه وکلا توسط شورای نگهبان شد.

وکیل

به گزارش همشهری آنلاین، مهرداد ریاحی در مراسم تحلیف وکلای فارس که روز گذشته برگزار شد، گفت: کارآموزان عزیز راه سختی را طی کردید و امروز پس از کسب آمادگی و گذر از دوران کارآموزی به عنوان وکیل سوگند یاد می‌کنید که حافظ و مدافع حق و مال و جان و ناموس مردم باشید.

به نقل از کانون وکلای استان فارس، او خطاب به وکلای استان، تصریح کرد: سوگند به خداوندی یاد می‌کنید که مافوق همه هستی است و به عنوان وثیقه شرافتتان را قرار می‌دهید؛ شرافتی که هیچ علت و عذری نمی‌تواند توجیه کننده نقص و تخلف از آن شود.

ریاحی ادامه داد: سوگند یاد می‌کنید که به دور از هرگونه جانب‌داری و با اعمال بی‌طرفی در راستای دادرسی عادلانه تلاش کنیم؛ سوگندی که احترام همیشگی به قوانین نظامات را برای هر وکیلی لازم می‌داند و در پی آن تنها هدف وکیل را اجابت احقاق حق می‌داند، در واقع اصل و چارچوبی که تمام وکلا باید هر گرایش فکری و عقیدتی به آن پایبند باشند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خاطرنشان کرد: سوگند وکالت به عنوان زیربنایی‌ترین اصول و بنیادی‌ترین مفاهیم در واقع قانون اساسی حرفه وکالت است که وکیل را موظف می‌کند با رعایت حقوق قانونی و شرعی و با تکیه بر علم و دانش خود و با استئانت از خداوند بزرگ با صداقت و مستحکم یاور درماندگان و مظلومین باشیم.

او به نگاه قانونگذاران ملت در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و عنوان کرد: این امر موجب شده که وکلای عدالت‌جو را در زبده و زیرمجموعه وزارت اقتصاد و  قوه مجریه قرار دهد، حال عدل و قضا کجا و اقتصاد کجا؟ 

ریاحی ابراز امیدواری کرد که شورای نگهبان بر رد این جریانات غیر اصولی صحه گذاشته و جامعه وکلا را از دغدغه پیش رو برهاند.

کد خبر 786368
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • شاهرخ US ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    وایسا تا شورای نگهبان ردش کند . شورای نگهبان مصوبه ایی را رد میکند که برخلاف قانون اساسی و اسلام باشد که این مصوبه با هیچکدوم در تعارض نیست
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 1
    اخیرا رئیس محترم مرکز وکلای قوه قضائیه نقدی را به مجلس قانونگداری در جهت تصویب صدور پروانه وکالت توسط وزارت اقتصاد ایراد فرموده اند. لازم است تذکری به ایشان یاداور شد که وجاهت و منشا مرکز وکلای قوه ناشی از ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه مصوب ۱۳۷۹/۱/۱۷ با اصلاحات بعدی می باشد که به منظور اعمال حمایت‌های لازم حقوقی و تسهیل دستیابی مردم به خدمات قضائی و حفظ حقوق عامه به قوه قضائیه اجازه داده شده است تا نسبت به تائید صلاحیت فارغ‌التحصیلان رشته حقوق جهت صدور مجوز تاسیس مؤسسات مشاور حقوقی برای آنان اقدام نماید./.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    هیچ صنفی حق صدور پروانه فعالیت را برای خود ندارد اگر صنفی هم اینکار را می کند اشتباه است پروانه فعالیت صرفا باید توسط دولت به عنوان قوای حاکم صادر شود که نظارت لازم را بر ان صنف داشته باشد در خصوص کانون وکلا هم صدق پیدا می کند و صدور پروانه فعالیت وکالت در صلاحیت وزارت دادگستری می باشد که دارای تفکیک نسبی قوا اعم از قوه قضائیه و مجریه می باشد
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 1
    قوانین مرتبط با نقض قانون در پذیرش وکیل: ۱-نقض بندهای ب و ج ماده ۱ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی ۲-نقض بندج اصل۲ قانون اساسی. ۳-نقض بندهای۶و۹و۱۲ در اصل۳ قانون اساسی. ۴-نقض اصل۲۸قانون اساسی. ۵-نقض اصل ۴۰ قانون اساسی. ۶-نقض اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی. ۷-نقض اصل ۴۶ قانون اساسی.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    ایجاد هرگونه انحصار در کسب امتیاز و مجوزها و موانع در تولید و مشاغل از مصادیق بند ب و ج ماده ۱ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور محسوب می گردد و ناقض بند ج اصل۲ و بند ۶و۹و۱۲ اصل۳ و اصول ۲۸و۴۰ و۴۳و۴۴و۴۶ قانون اساسی می باشد.