پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاه عالی مالزی، دو افسر پلیس این کشور را به جرم قتل یک زن مغول به مجازات اعدام محکوم کرد.

به گزارش آی‌اف‌پی از کوالالامپور این دو نفر به زودی به جرم قتل آلتانتیو شاریبو 28 ساله که اصلیت مغول داشته‌است به دار آویخته می‌شوند.

این پرونده از حساسیت بسیار بالای سیاسی برخوردار است چرا که گمانه‌زنی‌های منتقدان دولت مالزی نشان می‌دهد عبدالزراق باگیندا، از نزدیکان نجیب رزاق، نخست‌وزیر جدید مالزی، با قتل این زن مغول ارتباط دارد.

گفته می‌شود  باگیندا در گذشته با این زن  رابطه نامشروعی داشته و زمانی که خانم شاریبو وی را تهدید می‌کند که رابطه خود با باگیندا را در نزد خانواده‌اش فاش می‌کند، دستور قتل از سوی باگیندا به دو افسر پلیس داده می‌شود. با توجه به اعلام این ادعاها توسط عده کثیری از منتقدان و مخالفان دولت مالزی، پلیس این کشور تحقیقات جدیدی را در مورد حقیقت داشتن این اتهامات شروع کرده‌است.

از طرفی خانواده خانم شاریبو و وکیل وی که از اعضای احزاب مخالف دولت حاکم بر مالزی است، تحقیقات پلیس را سطحی و رأی دادگاه برای بستن این پرونده را عجولانه خوانده‌اند و معتقدند که عدالت هنوز بر قرار نشده‌است.

سربازرس آدیلا هدری و سرجوخه سیرالازهر عمر که هر دو از گارد حفاظتی نخست‌وزیر مالزی هستند بعد از کشتن شاریبو جسد وی را به جنگلی دورافتاده منتقل کردند و آن را با مواد انفجاری نظامی از بین بردند که البته بخش‌های از جسد وی به عنوان مدرک باقی مانده است.

کد خبر 78560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز