پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه در اندونزی تحت‌الشعاع اقدامات خشونت‌آمیز قرار گرفت.

خبرگزاری اتریش از جاکارتا گزارش داد، در استان شرقی پاپوآ که جدایی‌طلبان خواستار تحریم انتخابات شده شده بودند، پنج تن جان خود را از دست دادند.

در این کشور که بیشترین جمعیت مسلمان را در جهان دارد، حدود 171 میلیون نفر پای صندوق‌های رای فراخوانده شده‌اند تا سرنوشت 560 کرسی پارلمان را مشخص کنند.

در نزدیکی شهر جایاپورا هم حدود 100 نفر به یک پاسگاه پلیس حمله کردند که نیروی پلیس یک نفر را به ضرب گلوله کشت. علاوه بر این، شب گذشته هم سه راننده تاکسی موتوری با چاقو هدف حمله قرار گرفتند و یک دوشیزه هم به خاطر انفجار مخزن سوخت کشته شد. پلیس گمان می‌برد این انتخابات نشانه‌ای از آن است که «افرادی وجود دارند که می‌خواهند این انتخابات شکست‌خورده به نظر برسد.»

این سومین انتخابات در اندونزی پس از سرنگونی دولت سوهارتو در سال 1998 است. نتیجه این انتخابات پارلمانی بر انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئیه هم اثر گذار است. احزابی که بیش از 25 درصد آرا یا 20 درصد کرسی را به دست آورند، مجازند نامزد خود را برای تصدی عالی‌ترین سمت دولتی در این کشور معرفی کنند.

یودهویونو، رییس جمهور کنونی از حزب لیبرال محافظه‌کار برای تصدی دومین دوره ریاست جمهوری تلاش می‌کند. بر اساس نظرسنجی‌ها حزب وی در انتخابات پارلمانی از بخت خوبی برخوردار است.

کد خبر 78559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز