چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

گروه بین الملل: در پی کشتار مردم بی دفاع روستای بیت حانون توسط نظامیان رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام شد.

توپخانه ارتش اسرائیل علیرغم ادعای این رژیم مبنی بر عقب‌نشینی از نوار غزه سه شنبه شب در حالی که توجه جهانی به انتخابات آمریکا معطوف بود با شلیک به مناطق مسکونی در یکی از خیابان‌های روستای بیت حانون افزون بر 50 فلسطینی که اکثریت آنها را زنان سالخورده و کودکان تشکیل می‌دادند به خاک و خون کشید. در این حمله جنایتکارانه تا لحظه تنظیم خبر 18 فلسطینی به شهادت رسیده اند.

در واکنش به این کشتار، اسماعیل هنیه نخست‌وزیر فلسطین سه روز عزای عمومی در فلسطین اعلام کرد. وی همچنین با لغو مذاکرات مربوط به تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین خواستار نشست فوری سران عرب و نیز شورای امنیت سازمان ملل شد.هنیه که به همین مناسبت سخن می‌گفت خطاب به کشور‌های عرب گفت سکوت خود را بشکنید و نسبت به این جنایت مواضع درست اتخاذکنید.

محمود عباس رئیس تشکیلات خود‌گردان فلسطین نیز با بیان اینکه اسرائیل با این جنایات خود عملا در حال نابود کردن فرصت صلح است همچون هنیه خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.

کد خبر 7854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز