چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نشست‌های نقد و بررسی کتاب شهر کتاب از این پس در تالاری بزرگتر و خارج از محدوده ترافیک برگزار می‌شود تا افراد بیشتری به‌آن دسترسی داشته باشند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، نشست‌های شهر کتاب که به مدیریت علی‌اصغر محمدخانی، فضایی مناسب را برای نقد و ارزیابی کتاب‌ها و البته برخی درس‌گفتارها درباره بزرگان ادب فارسی، فراهم کرده بود، از این پس در تالار فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خیابان بخارست برگزار خواهد شد.

نخستین نشست سال جالی شهر کتاب به  کتاب «فلسفه ذهن، یک راهنمای مقدماتی» اختصاص دارد که با حضور دکتر شاپور اعتماد، امیر‌احسان کرباسی‌زاده، مهدی نسرین و حسین شیخ رضایی برگزار خواهد شد.

کتاب «فلسفه ذهن، یک راهنمای مقدماتی»، نوشته ایان ریونز کرافت با ترجمه حسین شیخ‌رضایی به تازگی و به همت انتشارات صراط منتشر شده است.

در فلسفه‌ ذهن، سوالاتی بسیار عمومی در باب ذهن طرح می‌شود. سوالاتی از قبیل: حالات ذهنی چیستند؟ آیا آن‌ها حالت مغز فیزیکی‌اند و یا حالت یک "روح" غیر فیزیکی؟ آگاهی چیست؟ چگونه حالات ذهن می‌توانند درباره چیزهای خارج از ذهن باشند؟

نشست یاد شده در ساعت 17 روز 25 فروردین در خیابان بخارست (احمد قصیر)، نبش کوچه سوم، ساختمان  فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار می‌شود

کد خبر 78535

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز