رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش به اعتراض داوطلبان کنکور درخصوص تراز اعلام‌شده برای آن توضیح داد.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره انتقاد برخی داوطلبان کنکور نسبت به عملکرد آموزش و پرورش در تراز نمرات و تفاوت میان تراز فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته با تراز دانش‌آموزان کنونی اظهار کرد: تراز کردن نمرات امتحانات نهایی به این معناست که عملکرد هر فرد در جامعه آماری خود چگونه است.

وی افزود: بعضی داوطلبان کنکور نمره خام را در نظر می‌گیرند و می‌گویند به عنوان مثال در سال ۹۷ معدل ۱۹ یا ۲۰ کسب کردم در حالی‌ که ما معدل را مبنا قرار ندادیم و هر درس برای خود ضریبی داشته است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به ضریب هر درس و نمره‌ای که فرد کسب کرده به تراز اقدام کردیم و برای تراز کردن نمرات، فرد با داوطلبان همان سال سنجیده می‌شود. به عبارتی، تراز دانش‌آموزان با توجه به عملکرد داوطلبان در هر سال مشخص می‌شود و ممکن است سال آینده عملکرد داوطلبان در امتحانات نهایی بسیار قوی‌تر از امسال باشد.

وی ادامه داد: اگر داوطلب برای درسی نمره صفر داشته باشد، این نمره خام او است و در تراز با سایر داوطلبان تراز فرد منفی می‌شود.

زارعی درباره دلایل عدم فرصت ترمیم نمره در امتحانات نهایی شهریورماه متذکر شد: امتحانات نهایی شهریور جبرانی است و از ابتدا که بخشنامه مربوطه را تنظیم می‌کردیم قرار بر این بود تا فقط امتحانات خرداد برای ترمیم نمرات باشد اما در سال تحصیلی گذشته به دلیل الزامات اجرایی مقرر شد این فرصت در امتحانات شهریور نیز فراهم باشد که فقط برای همان یک سال بود.

کد خبر 785290
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha