امیرعبداللهیان و فیصل مقداد وزیران خارجه ایران و سوریه دقایقی پیش در دمشق دیدار کردند.

امیرعبداللهیان و فیصل مقداد

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان به‌منظور دیدار و تبادل نظر با مقامات سوریه، عصر چهارشنبه وارد دمشق پایتخت این کشور شد و در بدو ورود به فرودگاه دمشق، مورد استقبال معاون وزیر خارجه سوریه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در نخستین دیدار خود در دمشق با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه دیدار و گفتگو گرد و با ابلاغ سلام معاون اول رئیس جمهور، برای برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون عالی دو کشور از نخست وزیر سوریه برای سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان همچنین سوریه را دوست، برادر و همپیمان ایران و ایران را دوست دوران سخت سوریه خواند و بر ضرورت تقویت پیوندهای برادرانه میان دو کشور تاکید کرد.

وی دیدار قبلی دو رئیس جمهور در دمشق و توافقات امضا شده میان دو کشور را نشان دهنده اراده و عزم بالای تهران و دمشق برای توسعه همه جانبه روابط دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه همچنین سفر اخیر هیات عالی‌رتبه سوریه به تهران و ملاقاتهای مختلف انجام شده و تاکید مشترک بر ضرورت تسهیل تجارت، همکاری‌های بانکی، خط تولید خوردو، همکاری در زمینه انرژی شامل نفت، گاز و برق را مهم دانست و حمایت دو دولت برای اجرای این توافقات را حائز اهمیت دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به امضای سند جامع همکاری‌ها میان دو کشور در جریان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق، آن را نقشه راه همکاری های جامع دو کشور دانست که می‌تواند تسهیل کننده تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مشترک مورد توافق باشد.

کد خبر 784951
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha