سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

کنفدراسیون فوتبال آسیا فعلا در مقابل نام ورزشگاه در دیدارهای تیم‌های ایرانی و عربستانی چیزی ننوشته و تصمیم در این مورد را به آینده موکول کرده است.

لیگ قهرمانان آسیا

رقبای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان چه کیفیتی دارند؟ نمایندگان فوتبال ایران چطور می‌توانند به مرحله بعدی صعود کنند؟ و چقدر شانس صعود دارند؟ و اگر از مرحله گروهی صعود کنند، شرایطشان در مرحله بعدی چطور خواهد بود؟ شاید این روزها بعد از مشخص‌شدن حریفان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید به این سؤالات فکر کرد، اما باید همه این سؤال‌ها را کنار گذاشت؛ در شرایط فعلی در فوتبال ایران فقط یک سؤال اهمیت دارد؛ اینکه محل میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان، کدام ورزشگاه خواهد بود؟ این بزرگ‌ترین و جدی‌ترین دغدغه این روزهای فوتبال ایران است.

وزارت خارجه و یک احتمال مثبت

اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا دقیقا چه خوابی برای دوئل ایرانی‌ها و عربستانی‌ها در لیگ قهرمانان دیده، هنوز مشخص نیست. از یک‌سو رسانه‌های عربی از برگزاری بازی در زمین بی‌طرف خبر می‌دهند و از سوی دیگر، برخی مقامات از رایزنی‌های مثبت بین ۲کشور صحبت به میان می‌آورند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه نیز به‌صورت رسمی خبر مذاکره ۲کشور بر سر این ماجرا را تأیید کرده است: «اخیرا بین وزرای امور خارجه ایران و عربستان تبادل پیامی صورت گرفته و در این پیام وزیر امور خارجه ایران تأکید کردند که متناسب با فضای جدید حاکم بر روابط ۲کشور، اساسا اجرای مصوبه قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری مسابقات تیم‌های ورزشی ۲کشور در یک کشور ثالث، موضوعیتی ندارد و می‌تواند این مسابقات در زمین‌های ۲کشور انجام شود.» کنعانی فعلا همه‌چیز را مثبت ارزیابی می‌کند اما تصمیم نهایی در این خصوص را کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد گرفت.

خانه در خان آخر

براساس تقویمی که از سوی کنفدراسیون آسیا اعلام شده، ورزشگاه آزادی میزبان دیدارهای خانگی نساجی و پرسپولیس خواهد بود. البته ای‌اف‌سی فعلا در مقابل نام ورزشگاه در دیدارهای تیم‌های ایرانی و عربستانی چیزی ننوشته و تصمیم در این مورد را به آینده موکول کرده است. با این حال، به‌طور کلی میزبانی در آسیا دوباره به ایران برگشته است. البته این میزبانی منوط به بازدید نمایندگان کنفدراسیون آسیا از آزادی و نقش‌جهان خواهد بود. ظاهرا نمایندگان ای‌اف‌سی خیلی زود به تهران و اصفهان سفر می‌کنند تا شرایط لازم برای واردکردن وی‌ای‌آر به این دو ورزشگاه را بررسی کنند.

کد خبر 784443
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha