وزیر آموزش فرانسه اعلام کرد که پوشیدن عبای اسلامی برای دختران محجبه در مدارس این کشور ممنوع است.

فرانسه

به گزارش همشهری، «گابریل آتال» وزیر آموزش فرانسه در مصاحبه با شبکه TF۱ مطرح می‌کرد، مدعی شد که عبای اسلامی قوانین سکولار فرانسه در آموزش را نقض می‌کند.

وزیر کشور فرانسه نیز اخیرا خبر داده بود که در دوره اخیر ۲۱ مسجد در این کشور بسته شده است. وی مدعی شد در جریان بازرسی از ۹۹ مسجدی که اخیرا انجام شده، داخل ۲۱ مسجد نشانه‌های افراط گرایی وجود داشته است.

در حالی که تعداد مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی روندی فزاینده داشته، اسلام هراسی نیز در این کشورها طی سال‌های اخیر تشدید یافته است.

ماشین غرب از آغاز هزاره جدید به صورت قابل ملاحظه‌ای بر میزان تبلیغات و تحریک خود علیه اسلام افزوده است. زیرا در طول سالیان متمادی و با توجه به قدرت فزاینده اقتصادی و فکری کشورهای مسلمان و ورود تعداد زیادی از مسلمانان به کشورهای غربی، تلاش برای مخدوش ساختن وجهه آن‌ها ضروری بود.

اسلام‌هراسی، در نتیجه تحولات متعدد در سطح روابط تاریخی بین جهان اسلام و غرب از یک سو و در سطح تحولات معاصر در جوامع اسلامی و کشورهای غربی از سوی دیگر، ایجاد شده است. این اصطلاح از اوایل قرن ۲۰ پدیدار شد، اما در عمل، پیش از آن نیز وجود داشت.

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که اقدامات متعددی را علیه مسلمانان به کار بسته است. تصمیم برای تعطیلی مساجد، یکی از تصمیم‌های متعدد دولت فرانسه برای تعطیلی مراکز اسلامی است. پاریس این اقدام را با بهانه‌هایی نظیر مقابله با افراطی گری و تحریک برای خشونت و تروریسم انجام می‌دهد. بر اساس گفته وزیر کشور فرانسه، برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که این تعداد از مساجد در این کشور بسته می‌شوند.

کد خبر 784200
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha