رسانه های دولتی کره شمالی روز یکشنبه گزارش دادند این کشور بازگشت شهروندان خود را که پس از سال ها محدودیت های مرزی سختگیرانه در طول همه گیری کرونا در خارج از کشور بودند، تایید کرده است.

کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین، به نوشته ساوت کوریا نیوز، در بیانیه ای که توسط خبرگزاری KCNA منتشر شد، ستاد پیشگیری از اپیدمی اضطراری ایالتی روز شنبه اعلام کرد این مصوبه در راستای تعدیل درجه ضد اپیدمی و در پی «تثبیت وضعیت همه گیری در سراسر جهان» است.

در این بیانیه آمده است: «افراد بازگشتی به مدت یک هفته در بخش‌های قرنطینه تحت نظر مراقبت های پزشکی مناسب قرار خواهند گرفت.»

این اعلامیه چند روز پس از آن صورت می گیرد که یک پرواز ایر کوریو، هواپیمایی ملی کره شمالی، از پیونگ یانگ برای اولین بار از زمان شروع قرنطینه های کرونایی در سال ۲۰۲۰، در پکن فرود آمد.

هنوز مشخص نیست مسافران این پرواز چه کسانی بوده اند؛ اما شرکت‌های تورگردان که در کره شمالی فعالیت می‌کنند، گفته‌اند به نظر می‌رسد این پرواز شهروندان کره شمالی را که طی سال‌ها بسته شدن مرزها در چین گیر کرده بودند، بازگردانده است.

تردد قطارهای باری و کشتی های کره شمالی از سال گذشته به مرور افزایش یافته است، اما تا کنون این کشور شرق آسیا اجازه سفرهای بین المللی مسافران را صادر نکرده بود.

برای اولین بار از زمان قبل از کرونا، ماه گذشته هیئت های دولتی چین و روسیه به پیونگ یانگ پرواز کردند. همچنین ماه پیش اتوبوس های حامل ورزشکاران اعزامی کره شمالی به یک تورنمنت تکواندو در قزاقستان، از مرز چین عبور کردند.

در دوران کرونا بسیاری از هیأت‌های خارجی سفارت‌های خود را در پیونگ یانگ بستند زیرا قادر به جابجایی پرسنل یا ارسال کالا برای بسیاری از موارد نبودند.

کد خبر 783919
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha