گروه اقتصادی: بر اساس جزء 3 بند الف تبصره 21 قانون بودجه کل کشور انتشار 270 میلیون تومان اوراق مشارکت برای زیربخش‌های وزارت راه و ترابری در سال جاری در نظر گرفته شده که 170 میلیارد تومان آن مربوط به آزادراههای کشور است.

معاون فنی، مهندسی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت‌وگو با همشهری، افزود: بر این اساس در 27 آبان ماه جاری و در مرحله اول 85 میلیارد تومان اوراق مشارکت آزادراههای کشور از طریق شعب منتخب بانک تجارت در سراسر کشور منتشر شده و به مدت 6 روز ادامه خواهد یافت.همچنین مرحله دوم فروش این اوراق در بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

محمد سمیعی کاشی نرخ سود این اوراق را 5/15 درصد و مدت اوراق را چهارساله دانست و گفت: بازپرداخت سود و اصل این اوراق توسط دولت و از طریق این بانک تأمین شده و از آنجا که اجرای پروژه‌های آزادراهی در کشور توجیه کامل دارد معتقدیم از این اوراق استقبال خواهد شد.

وی افزود: در فروش این اوراق 30 میلیارد تومان برای آزادراه زنجان- تبریز، اهواز – بندر امام 10 میلیارد تومان، خرم‌آباد – پل زال 40 میلیارد تومان، قزوین- رشت 30 میلیارد تومان – سیرجان – بندرعباس 20 میلیارد تومان، تهران- شمال 30 میلیارد تومان و تهران رودهن 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

سمیعی افزود: وزارت راه و ترابری در متمم بودجه 85 پیشنهاد 1400 میلیارد تومان اعتبار را داده بود اما در لایحه سازمان مدیریت 530 میلیارد تومان اعتبار برای مجموع زیربخش‌های وزارت راه در نظر گرفته شده که 340 میلیارد تومان آن مربوط به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.

کد خبر 7838

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز